132502

انباشت مشکلات ، سنگ جلو پای فعالیت شرکت زغالسنگ البرز مرکزی

دنیای معدن - فرماندار شهرستان سوادکوه به وجود مشکلات و مسائل پیش روی فعالیت شرکت زغالسنگ البرز مرکزی واقع در این شهرستان اشاره کرد و گفت :انباشت و تلمبار یک دهه ای این مشکلات اکنون سرباز کرده است و تجمع و گلایه های کارگران را به همراه دارد .

عبدالجواد توحیدی روز چهارشنبه افزود : بدهی های معوقه به بیمه ، مالیات و قدیمی شدن تجهیزات و ماشین آلات شرکت ، اکنون به بحران کارگری تبدیل شده است .
وی رفع نشدن این مشکلات بویژه نوسازی تجهیزات و ماشین آلات را در کاهش بهره وری فعالیت شرکت تاثیر گذار دانست و ادامه داد : انتظار تکاپو و فعالیت بیشتر با جدی گرفتن رفع این مسائل امکانپذیر است .
فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه شرکت زغالسنگ البرز مرکزی از زمان اجرای اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد ، گفت : ضعف های مدیریتی و اشکال درون سازمانی بخش خصوصی باعث شده تا تلاش های لازم برای رفع این مشکلات صورت نگیرد .
شرکت صنعتی معدنی سامان بخش خصوصی است که زغالسنگ البرز مرکزی به آن واگذار شد .
وی ادامه داد : در حالی هیات مدیره این شرکت برچسب مقرون به صرفه نبودن را بر البرز مرکزی می زنند که حدود 10 معدن فعال این شرکت می توانند ماهانه 12 هزار تن زغالسنگ برای کارخانه ها و شرکت های وابسته کشور استخراج بکنند .
*** پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تلاش دولت برای کمک به رفع مشکل شرکت
توحیدی با تاکید بر خصوصی بودن شرکت زغالسنگ البرز مرکزی ، گفت : با این حال دولت برای کمک به رفع مشکلات این شرکت وارد عمل شده است .
وی به جلسه امسال کمیسیون کارگری شهرستان با حضور مسولان دولتی و هیات مدیره شرکت البرز مرکزی اشاره کرد و افزود : پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به پرداخت بدهی های معوقه به صاحبان شرکت پیشنهاد شد .
فرماندار سوادکوه گفت : با وجود گذشت چند ماه از برگزاری این نشست ولی تاکنون مسئولان شرکت اقدامی برای دریافت تسهیلات موردنظر نکرده اند تا از این طریق بتوانند مشکلاتشان را رفع بکنند .
وی تعداد کارگران و نیروهای ستادی که در شرکت البرز مرکزی فعالیت می کنند را حدود یکهزار نفر اعلام کرد .
اخیرا تعدادی از کارگران شرکت زغالسنگ البرز مرکزی در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق در دوراهی آزادمهر تجمع کردند که تجمع آنها منجر به مسدودشدن موقتی جاده سوادکوه به تهران شد .
این تجمع با وعده مسئولان شهرستان مبنی بر پیگیری رفع مشکلات بعد از ساعاتی خاتمه یافت .
شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در تاریخ سی و یکم شهریور سال 53 با شماره 19691 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.
به موجب صورتجلسه مورخ 23 مرداد ماه سال 1370،مجمع عمومی فوق العاده دفتر مرکزی شرکت را از تهران به شهر ' زیراب ' در سوادکوه منتقل کرد و در تاریخ پنجم ماه مهر 1371 با شماره 192 در اداره ثبت اسناد سوادکوه ثبت شد .

دیدگاهتان را بنویسید