132496

رئیس خانه صنعت و معدن :جذب سرمایه های خارجی در بخش معدن مستلزم ثبات در تصمیم گیریهااست

دنیای معدن - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: ثبات در تصمیم گیریها، امنیت سرمایه و پایین بودن رتبه ریسک کشور، نکات کلیدی جلب و جذب سرمایه گذاران خارجی در عرصه معدن کشور است.

«محمدرضا مرتضوی» امروز (سه شنبه) در ششمین همایش و نمایشگاه سالیانه سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (Minex2107) در محل مصلای امام خمینی (ره) افزود: نیروی انسانی و انرژی ارزان، ظرفیت بالا و نیروی کار متخصص از جمله مزایای ایران برای توسعه فعالیت های معدنی است، اما در کنار آن وجود محیط آرام و اطمینان بخشی به سرمایه گذاران از ملزومات است.
به گفته این مقام مسئول، بزرگترین عامل کاهش رشد سرمایه گذاری در کشور، نبود اطمینان به بازگشت سرمایه هاست؛ در این زمینه باید دست بدست هم بدهیم تا سرمایه های بین المللی وارد کشور شود.
وی با اشاره به عبور تدریجی کشور از تحریم ها با اجرایی شدن برجام، خاطرنشان کرد: امروز فرصت برای ورود سرمایه خارجی به کشور مهیاست، بویژه اینکه در زمینه بهبود فناوری های برداشت، تغییر تاسیسات قدیمی برداشت معدنی و بهبود زیرسخت های توسعه تجارت معدنی نیاز فوری وجود دارد.
مرتضوی تاکید کرد: امروز که نیازمند سرمایه گذاری های معدنی هستیم، باید رتبه ریسک مان را بهبود بخشیده، از سرمایه گذاران بین المللی حمایت کنیم و به آنان اطمینان خاطر بدهیم.
وی تصریح کرد: باید به بخش های مختلف اقتصاد بین الملل در اینکه پذیرای آنها در همکاری ها و سرمایه گذاری های بلندمدت هستیم، علامت بدهیم و فراموش نکنیم سرمایه در جایی که قوانین باثبات، هزینه های تولید منطقی و محیط سرمایه گذاری امن بوده و سودآوری وجود داشته باشد، وارد می شود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر اینکه محال است در معادن و صنایع معدنی در کوتاه مدت به سوداوری برسیم، اظهار داشت: ایران از 60 میلیارد تن ذخایر معدنی و بازار بزرگ برخوردار است و باید با معرفی آن به عنوان کشوری امن، فعالان معدنی خارجی را برای سرمایه گذاری بلندمدت در کشور مجاب کنیم.
وی یادآوری کرد: در کشور همسایه افغانستان نیز فرصت های بزرگی برای برداشت های معدنی وجود دارد که با استفاده از هزینه های پایین دسترسی و نیروی کار ایرانی، تحقق این مهم میسر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه ماینکس 2017 از بزرگترین رویدادهای معدنی کشور است که بیش از 200 شرکت داخلی و 55 شرکت خارجی بطور مستقیم یا نمایندگان آنها در زمینه ماشین آلات معدنی، حفاری، ماشین آلات و تجهیزات انتقال مواد معدنی، ذوب فلزات، ابزارهای برش و فرآوری سنگ های تزئینی و قیمتی، تجهیزات و فناوری های نوین در معدن، تجهیزات انفجار، مهندسان مشاور و شرکت های سرمایه گذاری در آن حضور دارند.
55 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، ژاپن، اسپانیا، لهستان، انگلستان، فرانسه، چین، روسیه، ترکیه، آفریقای جنوبی، سوئد، آلمان، دانمارک، چک و جمهوری کره نیز در این نمایشگاه مشارکت کرده اند که بخش عمده ای از آنها برای نخستین بار در کشورمان حضور یافته اند.
شناسایی توانمندی های معدن و صنایع معدنی ایران، معرفی آخرین دستاوردها، تجهیزات، خدمات معدنی و فناوری های نوین از سوی شرکت های داخلی و خارجی و معرفی طرح ها و پروژه های قابل همکاری و سرمایه گذاری از جمله اهداف این همایش و نمایشگاه است.
این نمایشگاه با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران و با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.
برگزاری 20 همایش و کارگاه آموزشی علمی، نشسست های تخصصی با حضور متخصصان، اساتید دانشگاه ها و با مشارکت و همکاری سازمان ها و تشکل های معدنی کشور و همچنین بازدید سفیران و هیات های تجاری، بخشی از برنامه های جنبی ماینکس 2017 است.
این نمایشگاه از امروز به مدت سه روز (تا 20 مهرماه) برای بازدید عموم برپا است.

دیدگاهتان را بنویسید