132469

طارمی از من پول گرفت که به ریزه اسپور بدهد!

حسین هدایتی مشهور به عابر بانک پرسپولیس در حاشیه ضیافت با پیشکسوتان تیم پرسپولیس مصاحبه ای با خبرنگار روزنامه گل انجام داد.

این مصاحبه حاکی نکات جالب و در عین حال تازه و جنجالی است که شما را به خواندن آن توصیه می کنیم:

*لطفا در مورد جلسه شرکت پیشکسوتان صحبت می‌کنید؟

پیشکسوتان محترم باشگاه پرسپولیس دورهم جمع شدند و شرکتی را تاسیس کردند. من هم مثل

همیشه در خدمت پرسپولیس، هواداران و پیشکسوتان هستم و امیدوارم بتوانیم کاری برای این عزیزان انجام دهیم. هر کاری که نشاط عمومی کشور را زیاد کند وظیفه خودم می‌دانم و امیدوارم بتوانم همواره برای این عزیزان مفید باشم.

*شما همچنان در حالی از پرسپولیس حمایت می‌کنید که روز یکشنبه یکی از مسوولان باشگاه مصاحبه‌ای انجام داد و گفت که شما به صورت رسمی و ثبت‌شده کمکی به باشگاه پرسپولیس نکرده‌اید.

اگر این موضوع صحت داشته باشد، از دوستان می‌خواهم تا با مردم صادق‌تر باشند. کمک‌های پنهانی من به پرسپولیس مکتوب است؛ یعنی اگر کمکی انجام شده، حتما رسیدی هم دریافت شده و این جزو چارت سازمانی ماست. خیلی‌ها به شوخی می‌گویند که پول از روی قلب بلند می‌شود. (خنده) پس اگر کمکی هم قرار است انجام شود، از روی چارچوب و مقررات است. کمک‌هایی که در طول این 12 سال انجام شده، به طور مستند موجود است و جالب اینکه در زمان مدیریت فعلی این کمک‌ها بیشتر از دوره‌های قبل بوده. شاید دو، سه برابر بیشتر از دوره‌های قبل، در این دوره به پرسپولیس کمک کردم و دوستان در مورد این موضوع به من رسید هم داده‌اند؛ حتی آقای طاهری در این جلسات حضور داشته‌اند و اگر کمکی به باشگاه پرسپولیس شده، با حضور ایشان بوده است.

*شما در شروع فصل گذشته کمک‌های زیادی به پرسپولیس کردید و حتی باشگاه توانست با حضور شما، بازیکنان خوبی را بخرد.

قبل از یارگیری فصل گذشته آقای ترکاشوند، طاهری و برانکو برای من تولد گرفتند و به من گفتند که چه کمکی می‌توانم به پرسپولیس بکنم. آقای برانکو و طاهری لیست یکسری بازیکن دادند و گفتند که اگر ما این شش، هفت بازیکن را داشته باشیم، قهرمان می‌شویم. به همین دلیل آن بازیکنان جذب شدند؛ بیرانوند، ساسان انصاری، امیری، سیدجلال حسینی و... جذب شدند و خداراشکر پرسپولیس توانست تقویت شود و به قهرمانی برسد. هیچ کاری بدون اطلاع، هماهنگی و اجازه باشگاه نبوده است.

*پس چطور باشگاه می‌گوید که حسین هدایتی کمکی انجام نداده؟!

من نمی‌دانم این صحبت‌ها را چه کسی می‌کند. اما اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، یک نوع تخلف صورت گرفته شده است. اگر پولی دریافت شده، رسیدی داده شده و چیزی ثبت نشده، پس شاید تخلفی انجام شده. چطور این کمک‌ها در باشگاه ثبت نشده!

*این درست است که شما در سال گذشته بیش از 10 میلیارد به پرسپولیس کمک کرده‌اید؟

بله، بیش از 10 میلیارد به پرسپولیس پول داده‌ام که در قالب اسپانسرینگ بوده است.

*همان تبلیغ استیل‌آذین ایرانیان را می‌گویید؟

بله، دوستان از من شش میلیارد گرفته بودند و سپس گفتند که چهار میلیارد دیگر بده تا اسپانسر پرسپولیس شوی. من گفتم کمک من به پرسپولیس بدون چشمداشت بوده و به دنبال این حرف‌ها نیستم اما دوستان اعلام کردند که زیر شماره پیراهن‌ها خالی است و به همین دلیل قصد دارند تا نام استیل‌آذین را بزنند؛ از آنجا بود که کمک‌های من ادامه پیدا کرد. اگر باشگاهی 10 میلیارد برای تبلیغ زیر شماره پیراهن دریافت کرده، پس چطور امسال با گذشت شش بازی، اسپانسری ندارد و آنجا خالی است. آنطور که من شنیده‌ام، اسپانسر روی پیراهن پرسپولیس 12 میلیارد پرداخت کرده که اگر اینطور باشد، از پول اس‌ام‌اس‌های مردم به ایرانسل، این پول پرداخت می‌شود؛ 12 میلیارد به باشگاه می‌دهند و مابقی به اسپانسر می‌رسد. این در حالی است که قرارداد ما با پرسپولیس سه ساله بود؛ سال اول 10، سال دوم 12 و سال سوم 14 میلیارد. آقای طاهری صلاح ندانستند که این قرارداد پابرجا باشد و به همین دلیل پس از پایان سال اول، قرارداد را یکطرفه فسخ کردند. من به دنبال تبلیغ و کار اسپانسرینگ نبودم و حتی قبلا هم به دوستان گفتم لازم نیست اسم استیل‌آذین را روی پیراهن‌ها بزنید.

*شما راجع به رسیدها صحبت کردید... لطفا در مورد رسیدهایی که از مهدی طارمی و رامین رضاییان گرفتید توضیح دهید و بگویید که آیا شما شاهد هم داشته‌اید یا نه؟

من نمی‌دانم دلیل پرسیدن این سوال چیست! مگر رامین رضاییان و مهدی طارمی این موضوع را تکذیب کردند؟!

*طارمی و رضاییان آن پول را گرفتند تا به باشگاه ریزه‌اسپور پرداخت کنند؟

بله، حتی فایل صوتی صحبت‌های آقای طارمی موجود است. ایشان برای فسخ قرارداد و گرفتن رضایتنامه از باشگاه ریزه‌اسپور از من این پول را خواست. مهدی طارمی تا امروز صحبتی نکرده ولی اگر دوستان درست بگویند و او این قضیه را تکذیب کرده باشد، آن وقت فایل صوتی‌اش را منتشر می‌کنم. حتی آقای گرشاسبی و طاهری با من تماس داشتند و همه می‌دانستیم که جدایی رضاییان و طارمی از ریزه‌اسپور خرج دارد. فایل صوتی طارمی موجود است که می‌گوید روی پول من حساب کرده و به همین دلیل قصد دارد رضایتنامه‌اش را از ریزه‌اسپور بگیرد.

*از اعتمادی که به بعضی از دوستان کرده‌اید ناراحت نیستید؟

ناراحت که هستم ولی احساس می‌کنم که ضعف باشگاه هم در این مورد دخیل است؛ باشگاه باید خیلی زود وکیل می‌گرفت و این پرونده را دنبال می‌کرد. باشگاه وکیل و معاون حقوقی دارد، چطور تا الان چنین چیزی را دنبال نکرده است! امیدوارم پرسپولیس به کسر امتیاز اعتراض کرده باشد و بتواند نتیجه بگیرد. تا جایی که من می‌دانم ریزه‌اسپور نقشه‌های دیگری هم دارد. جریمه یا احکام دیگری هم وجود دارد که بعدا به دست پرسپولیسی‌ها می‌رسد.

*پس حسابی از پرسپولیس خبر دارید.

بله، من با بچه‌ها در تماس هستم و آنها به من زنگ می‌زنند البته الان مدت‌هاست که از مهدی طارمی بی‌خبرم.

*شما در پرسپولیس جایگاه و سمتی خاصی ندارید. با توجه به این موضوع، چطور این همه به پرسپولیس کمک می‌کنید؟ آیا همه اینها از روی عشق و علاقه است؟

من برای خشنودی مردم این کار را انجام می‌دهم اما خودم می‌دانم که حرف و حدیث‌های زیادی در موردم به وجود می‌آید؛ حتی شنیده‌ام بعضی‌ها گفته‌اند که من به دنبال فرار از پرداخت مالیات هستم. اما باور کنید که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و حتی من چنین خبری ندارم.

*هواداران نگرانند و می‌ترسند که بعضی‌ها شما را از فوتبال فراری دهند.

هواداران به من لطف دارند و از آنها می‌خواهم تا به شایعات و حرف و حدیث‌ها توجه نکنند.

*دوست ندارید تا در مورد جذب بازیکنان خارجی پرسپولیس صحبت کنید؟

در سه مورد این اتفاق‌ها برای من افتاد. شاید شما فقط گولچ را می‌دانید اما حتی وقتی پرسپولیس به اردوی اوکراین رفته بود، به من گفتند که تیم پول ندارد و من همانجا پول و پاداش به آنها پرداخت کردم. به طور مثال در مورد گولچ به من گفتند که او 90/1 سانتی‌متر قدش است و گل‌های خوبی برای تیمش زده. یادم نیست پنجشنبه بعدازظهر بود یا جمعه که دوستان از من خواستند خیلی فورس‌ماژور 200هزار یورو برای جذب گولچ پرداخت کنم. من همان موقع 200هزار یورو پرداخت کردم و پرسپولیسی‌ها هم رسید دادند. آقای ترکاشوند و خبیری هم این رسید را امضا کردند. جالب اینکه آقایان الان می‌گویند که چنین پولی به آنها پرداخت نشده! نکته عجیب دیگر اینکه شنیده‌ام که فقط 30هزار یورو به گولچ پرداخت شده و او به همین دلیل از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده و قرار است که به زودی حکم او هم اعلام شود.

*نزدیکان شما می‌گویند که از اینجور اتفاق‌ها زیاد افتاده و صدایش به زودی درمی‌آید.

احتمالا ماجرای کاوه رضایی را می‌گویند. پنجشنبه‌ بعدازظهر بود که آقایان 800 میلیون تومان از من گرفتند تا کاوه رضایی را جذب کنند. آن روز گفتند که قرار است کاوه رضایی به پرسپولیس بیاید و چون روز تعطیل بود، من به دوستان ارز دادم. وقتی شنیدم کاوه به پرسپولیس نیامده و به استقلال رفته است، به دوستان پیغام دادم که پول را پس بدهند اما آقایان در کمال ناباوری گفتند که پول صرف هزینه‌های جاری باشگاه شده است! با توجه به این صحبت‌هایی که می‌شود، اگر هر کس دیگری جای من بود ناراحت نمی‌شد؟

من اعتراضی برای کمک کردن به پرسپولیس ندارم. دلم نمی‌خواهد حرفی بزنم تا بعضی‌ها بگویند حاج‌حسین به پرسپولیس کمک می‌کند تا بعد از آن در موردش حرف بزند. اما وقتی بازیکنی مثل گولچ 200هزار یورو برای من آب می‌خورد و یک دقیقه هم برای پرسپولیس بازی نمی‌کند، واقعا دردم می‌آید. چطور می‌شود که آقایان حتی این قضیه را تکذیب می‌کنند! اگر قرار بود ساسان انصاری در پرسپولیس نماند، پس چطور آقایان برای جذب او 360 میلیون تومان خواستند.

*شما هر بار در صفحه‌ اینستاگرام‌تان عنوان می‌کنید که فقط دعای خیر مردم برای‌تان کافی است و به همین دلیل به پرسپولیس کمک می‌کنید.

واقعا همین‌طور است. هیچ چیز مثل دعای خیر مردم به درد من نمی‌خورد و این دعا و انرژی را همیشه کنار خودم احساس می‌کنم. همین دعاهاست که در آن دنیا هم به درد من می‌خورد. فکر می‌کنم در طول این 12 سال خودم را نشان دادم. من آدم سیاسی نیستم و هیچ نقشه‌ای هم برای پرسپولیس ندارم؛ حتی وقتی گفتند که می‌توانید برای خرید باشگاه اقدام کنید، این کار را انجام دادیم و دیدید که بعد از پیروزی در مزایده گفتند صلاح نیست که باشگاه را به ما بدهند.

*در مورد بازی پرسپولیس - الهلال چه صحبتی دارید؟

یاد آن دوران به خیر که بلیت استادیوم آزادی را در اختیار هواداران قرار می‌دادیم تا آنها بتوانند رایگان به استادیوم بروند؛ این طوری می‌شد که عرصه را برای عرب‌های سعودی تنگ می‌کردیم و آنها را شکست می‌دادیم. شکست مقابل الهلال برای ما خیلی گران تمام شد که این هم به نظر من مسبب‌اش بچه‌ها نیستند. اگر این صحت داشته باشد که بعضی از بچه‌ها تا سه، چهار صبح بیرون مانده باشند، فاجعه است. چطور می‌شود که بچه‌ها شب بازی به این مهمی به جشن تولد پسر یکی از مسوولان باشگاه بروند!

*بازی برگشت مقابل الهلال را چطور می‌بینید؟

به نظر من بچه‌ها در آن بازی خوب ظاهر نشدند و حالا فقط امیدوارم که برای بازی برگشت آنقدر همدل و متحد باشند تا بتوانند پنج گل به الهلال بزنند.

*فکر نمی‌کنید که خیلی رویایی صحبت می‌کنید؟

اینجور اتفاق‌ها در فوتبال می‌افتد. هیچ بعید نیست که در بازی برگشت پرسپولیس بتواند چنین کاری را انجام دهد و نباید ناامید باشیم.

*در مورد قهرمانی پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

خوشحالم که پرسپولیس بعد از سال‌ها توانست قهرمان شود. جا دارد تا از کادر فنی، بازیکنان و کسانی که از این تیم حمایت جانی و مالی کردند، تشکر کنیم. بدون شک، هر برد و هر اتفاق خوب فقط به مدیریت برنمی‌گردد و همه در آن نقش دارند. قطعا اگر این بازیکنان نبودند، چنین اتفاقی برای پرسپولیس نمی‌افتاد. کسی نباید به دنبال سهم‌خواهی باشد و همه باید به دنبال حفظ این قهرمانی باشند.

برای فصل جدید هم بچه‌ها باید همه تلاش‌شان را بکنند. منابع مالی باید باشد و مدیریت هم صادقانه کارش را بکند.

*البته احتمال دارد که دیگر منابع مالی مثل قبل نباشد! یعنی شما هنوز هم قصد دارید به پرسپولیس کمک کنید؟

چرا نکنم؟

*آنها رسما شما را تکذیب کرده‌اند!

مگر قرار بوده که به من مدال یا درجه بدهند؟! برای من فرقی نمی‌کند؛ اگر بگویند هدایتی کمک کرده که هیچ، اگر هم نگویند، مشکلی نیست. این کمک‌ها که از سال 95 نبوده. حداقل 12 سال است که من به پرسپولیس و حتی ورزش کشور کمک می‌کنم.

در طول این مدت بعضی‌ها به این هوا که بتوانند ادای حسین هدایتی را دربیاورند وارد فوتبال شدند و حتی گاها یکی، دو ماه بیشتر دوام نیاوردند.

هرکسی کار را برای خدا بکند در دل مردم می‌نشیند. خدا سمیع و بصیر است. عزت و ذلت دست خداست. مردم همه این چیزها را می‌بینند و حواس‌شان به همه چیز هست. پس بهتر است که من در این مورد صحبتی نکنم.

*اما ورود همین افراد باعث می‌شود تا با شخصیت کاری جواهر خانوادگی شما بازی شود. حتما خبر دارید که در مورد علی کریمی در باشگاه نفت چه اتفاقی افتاده است.

علی کریمی و علی دایی جزو اسطوره‌های فوتبال این کشور هستند و باید از آنها مراقبت شود. البته خودشان هم باید قدر خودشان را بدانند و مراقب خودشان باشند.

*علی کریمی از شما مشورتی نخواست؟

علی از دوستان خوب من است اما در این مورد از من مشورت نخواست. متاسفم برای آنهایی که نمی‌دانند با چه کسی قرارداد بستند و ارزش و احترام علی کریمی را درک نمی‌کنند.

فدراسیون نباید بگذارد آنهایی که صلاحیت ندارند، سوار کار شوند و به این راحتی تیم را در اختیار بگیرند. ما در مورد پرسپولیس در دو مزایده برنده شدیم؛ در مرحله اول بحث اهلیت را مطرح کردند که خیلی زود حل شد و بعد از آن برای بار دوم برنده شدیم که فرمودند به دلیل جمیع جهات مصلحت نیست که پرسپولیس به شما واگذار شود. ما هم تابع قانون، ضوابط و مقررات کشور هستیم و به همین دلیل کنار کشیدیم.

*شنیدیم قرار است وارد عرصه هنری شوید.

(خنده) بهتر است در این مورد صحبتی نکنیم. وقتش که بشود خودتان متوجه می‌شوید. هرجایی که صلاح و لازم باشد ما به این مردم کمک می‌کنیم. گردن ما مقابل قانون و مقررات از مو نازک‌تر است. ما هیچ وجه تمایز و برتری نسبت به دیگران نداریم. تلاش ما این است که هر کاری برای خدمت کردن به مردم و کشورمان انجام دهیم. تا جایی که بتوانیم انجام وظیفه می‌کنیم و هرجا هم بگویند که کاری انجام نده، سرجای‌مان می‌نشینیم.

دیدگاهتان را بنویسید