132422

مستند 'محیط بان و پلنگ' در معتبرترین جشنواره فیلم های حیات وحش در آمریکا، برتر شد

فیلم 'محیط بان و پلنگ' ساخته شده در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین در معتبرترین جشنواره فیلم های محیط زیست و حیات وحش دنیا در آمریکا، بعنوان بهترین فیلم شناخته شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین عصر روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این فیلم، کار مشترک فتح الله امیری و نیما عسگری، جایزه بهترین فیلم بخش 'انسان و طبیعت' جشنواره ' Jackson Hole' آمریکا را از آن خود کرد.
جشنواره 'Jackson Hole' که معتبرترین رویداد رقابتی حیات وحش در دنیاست، هر دو سال یکبار در پارک ملی'Grand Teton' ایالت 'وایومینگ' آمریکا برگزار می شود.
حسین اکبری افزود: این مستند که با برنامه ریزی و همکاری اداره حفاظت محیط زیست نائین و پشتیبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تهیه شده، از تولیدات شبکه جهانی جام جم محسوب می شود.
وی اضافه کرد: فیلم 'محیط بان و پلنگ' در قالب پروژه تولیدات مشترک مستندهای تلویزیونی اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه (ABU) با شعار اصلی'تغییر آسیا-نجات زمین' ساخته شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین افزود: این مستند 52 دقیقه ای در سال های 1384 و 1385 در پناهگاه حیات وحش عباس آباد واقع در شهرستان های نائین و خور و بیابانک ساخته شده است.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد در 250 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
وی گفت: این فیلم مستند بقاء، حفاظت و احیای پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد را پس از 40 سال به تصویر می کشد.
بیش از 600 فیلم از مشهورترین کمپانی های مستند ساز حیات وحش دنیا ، امسال به این جشنواره راه یافته بود.
فیلم 'محیط بان و پلنگ' در گام اول بعنوان چهار فیلم برگزیده به رقابت پایانی این جشنواره راه یافت و در نهایت مقام اول بخش انسان و طبیعت را از آن خود کرد.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین، زیستگاه مهمترین گونه‌های جانوری حمایت شده شامل یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، گربه شنی، گربه وحشی، شاه روباه، کاراکال، کفتار، آهو، جبیر (نوعی غزال کمیاب)، هوبره، زاغ بور، وارانوس، افعی شاخدار، بُز، کل، میش وحشی و قوچ محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید