132412

مخالفت مجلس با ادغام صندوق بازنشستگی فولاد در صندوق بازنشستگی کشور

دنیای معدن -نمایندگان مجلس با یک فوریت و دو فوریت بررسی طرح ادغام موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی شرکت فولاد در صندوق بازنشستگی کشور موافقت نکرد.

نمایندگان مجلس با یک فوریت و دو فوریت بررسی طرح ادغام موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی شرکت فولاد در صندوق بازنشستگی کشور موافقت نکرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فوریت بررسی طرح ادغام موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی شرکت فولاد در صندوق بازنشستگی کشور رای ندادند.
بر این اساس ابتدا تقاضا دو فوریت طرح مذکور به رای گذاشته شد که حائز آراء لازم نشد و پس از آن به دستور مسعود پزشکان یک فوریت آن به رای گذاشته شد که باز هم نمایندگان مجلس به آن رای ندادند.
در ماده واحده این طرح آمده بود که دولت مکلف است تا پایان 96 مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان شرکت فولاد را با کلیه اختیارات، وظایف، دارایی ها، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد، اوراق بهادار، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی، تعهدات، بدهی ها، تعهدات آئین نامه مرتبط با مشارکین را در صندوق بازنشستگی کشوری ادغام کند.
همچنین طی تبصره یک و 2 این طرح بار مالی و هزینه انتقال از محل سهام قابل واگذاری دولتی در بنگاه های اقتصادی از طرف دولت تامین و پرداخت شده و برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه مشمولین صندوق مزبور بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و مقررات صندوق بازنشستگی کشوری است و معادل سازی حقوق به نحوی که میزان دریافتی آنان کمتر از قبل نشود، انجام می شود. منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید