132390

ثبات قیمت روی و آلومینیوم و افزایش قیمت مس در بازار لندن

دنیای معدن -هفته نامه متال بولتن لندن اعلام کرد، تداوم صعود قیمت مس در بازار لندن، روز گذشته (جمعه) افزایش قیمت بیشتر فلزات پایه را در پی داشت.

دیروز صعود قیمت مس در قراردادهایی که تاریخ تحویل آنها سه ماه دیگر است، در سطوح بیش از 6 هزار و 700 دلار در هر تن ادامه پیدا کرد؛ مس پنج شنبه گذشته (13 مهر) یک افزایش بهای 2.7 درصدی را تجربه کرده بود.
متال بولتن، افزایش روز گذشته قیمت فلز قرمز را به اخباری نسبت داد که در آن به احتمال کاهش عرضه این فلز به خاطر زمین لرزه شیلی اشاره شده بود.
بانک استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد، در حالی که به نظر می رسد زلزله پنج شنبه گذشته شیلی تاثیر چندانی بر عرضه تولیدکنندگان مس نداشته است، ولی اخبار یاد شده سبب شد سرمایه گذارانی که اقدام به فروش سهام مس کرده بودند، بار دیگر سهام مس بخرند.
قیمت روی در بازار فلزات لندن در حال تثبیت در سطوح فعلی است و تنها با یک دلار و 50 سنت افزایش نسبت به پنج شنبه گذشته، به سطح سه هزار و 275 دلار در هر تن رسید.
سطح موجود روی در انبارهای تایید شده توسط بازار فلزات لندن به 113 هزار و 675 تن رسید.
نیکل در قراردادهایی که تاریخ تحویل آنها سه ماه بعد است، با 120 دلار در هر تن افزایش قیمت به بهای 10 هزار و 580 دلار در هر تن معامله شد.
قلع و آلومینیوم نیز با ثبت اندکی افزایش به ترتیب به قیمت های 20 هزار و 925 دلار و 2 هزار و 146 دلار در هر تن خرید و فروش شدند.
سرب به عنوان تنها فلز پایه ای که قیمت آن دیروز در بازار لندن کاهش یافت، به قیمت 2 هزار و 584 دلار در هر تن معامله شد.
بازارهای فلزات پایه در طول هفته گذشته تقریبا آرام بودند، زیرا فعالان بازار به دلیل تعطیلی بازار چین، کمتر معامله کردند.

دیدگاهتان را بنویسید