132383

ایرانیان مقیم خارج از کشور منعی برای سرمایه گذاری در حوزه معدن ندارند

دنیای معدن - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: ایرانیان مقیم خارج از کشور هیچ منع قانونی جهت فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه معدن و فناوری های این رشته ندارند.

نادعلی اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در نشست خبری ششمین دوره نمایشگاه فناوری معدنی مینکس که امروز در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: امسال ششمین دوره نمایشگاه فناوری معدنی برگزار می شود که در این دوره بیش از ۲۰۰ شرکت حضوری فعال دارند که در بخش خارجی ۵۵ شرکت از کشورهای فرانسه ، آلمان، ایتالیا ، هلند لهستان شرکت می کنند.

اسماعیلی ادامه داد: سال گذشته بیش از هفت هزار نفر از نمایشگاه مینکس بازدید کردند؛ به نظرم حسن برگزاری این چنین نمایشگاه هایی جلب سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی به کشورمان است.

وی افزود: کشورمان از پتانسیل بالایی در معدن برخوردار بوده و رتبه ۱۲ را در ببن کشورهای دنیا داراست اما متاسفانه با تمام این موضوعات هنوز بسیاری از ذخیره های معدنی کشف نشده است .

اسماعیلی ادامه داد: جلب هلدینگ های مختلف برای اقتصاد کشور و پیشرفت تکنولوژی و فناوری های معدنی بسیار سودمند است .

وی تاکید کرد: مذاکراتی با کشورهای اروپایی در خصوص سرمایه گذاری انجام شده اما هنوز این توافقات نهایی نشده است .

اسماعیلی تصریح کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور هیچ منع قانونی جهت فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه معدن و فناوری های این رشته ندارند و من امیدوارم اولویتی را جهت راه اندازی توریسم و متخصصان خارجی در رشته معدن و زمین شناسی با همکاری بیشتر وزارت خارجه ویزابرای این افراد با سهولت بیشتری صادر شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه دشمنان کشورمان ترسی را بین مردم دنیا در خصوص ایران انداخته که با سهولت در صدور ویزا و جلب توریسم و سرمایه این نوع دید و نگاه از بین برود.

اسماعیلی افزود: برای سرمایه گذاری ضمانت های کافی و امنیت مالی وجود دارد و امیدوارم شرکت هایی که در زمان تحریم از ایران خارج شده هرچه سریع به کشور بازگرداند .

ارتقای سطح تکنولوژی با همکاری بخش خصوصی امکان پذیر است

وی ادامه داد: ارتقای سطح تکنولوژی با همکاری بخش خصوصی امکان پذیر است و من امیدوارم با هماهنگی بیشتر سازمان های ذیربط این امر زودتر انجام بشود و البته وزارت صنعت در این خصوص نیز پیشگام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن افزود: با حمایت دولت از بخش تکنولوژی های معدنی اقتصاد کشور رونق خوبی پیدا می کند .

وی بیان کرد: در حادثه معدن یورت مهندسان معدن به خوبی وارد عمل شده کمیته حقیقت یاب و رسیدگی به خانواده های متوفی تشکیل شده بود .

اسماعیلی متذکر شد: کمیته حقیقت یاب معدن یورت تجمع گاز را علت بروز این حادثه اعلام کرده و قرار است در آینده ای نزدیک نتایج نهایی اعلام و دادستان نظر خود را اعلام کند .

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تصریح کرد: معدن طلای موته اصفهان کاملا اقتصادی است و در حال حاضر تا یک گرم در تن نیز اقتصادی است.

دیدگاهتان را بنویسید