132303

فاز ۴ کارخانه سیمان شهرستان دورود راه اندازی شود

دنیای معدن - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس بر لزوم به روز کردن تکنولوژی کارخانه سیمان دورود تأکید کرد و گفت: فاز ۴ کارخانه سیمان دورود راه اندازی شود.

مجید کیانپور در دورود، به لزوم ایجاد فاز چهارم کارخانه سیمان شهرستان دورود تأکید کرد و اظهارداشت: راه اندازی فاز چهارم کارخانه سیمان دورود علی رغم پیگیری های زیاد هنوز به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با وضعیت این کارخانه مطرح کرده که با توجه به اینکه خودم آن را کلنگ زنی کرده ام ضروری است که جلسه ای بگذاریم و آن را تعیین تکلیف کنیم تا اجرایی شود. ما منتظر هستیم وزیر کار وضعیت این کارخانه را شخصاً پیگیری و به نتیجه برساند.

وی بیان کرد: گفته می شود سیمان جزء صنایع اشباع کشور است و ما توسعه نداریم در حالی که باید گفت ما به دنبال توسعه این کارخانه نسیتیم بلکه دنبال فاز جایگزین هستیم. بیش از 60 سال از بهره برداری کارخانه سیمان دورود می گذرد و از آنجا که تکنولوژی این کارخانه قدیمی شده است دیگر از نظر قیمت تمام شده قابلیت رقابت با شرکت های سیمانی جدید را ندارد.

کیانپور به ضرورت به روز کردن تکنولوژی کارخانه سیمان و احداث طرح جایگزین آن تأکید کرد و اظهارداشت: سیمانی که برند شهرستان دورود و استان لرستان است باید تعیین تکلیف شود و بتواند همچنان به حیات صنعتی خود ادامه دهد چون بیش از 1000 شغل مستقیم و بیش از 2000 شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید