131624

اختلاف فنی بین کارفرمای دولتی و پیمانکار همچنان پابرجاست؛

فعالیت تیم جدید کاری در معدن طلای زرشوران بدون مناقصه

دنیای معدن - آخرین اخبار از وضعیت بزرگترین معدن طلای ایران از پابرجا بودن مشکلات فنی این معدن و مذاکره و توافق با پیمانکاران و مجموعه های کاری جدید حکایت دارد. این در حالی است که هنوز مناقصه ای برای استقرار پیمانکاران جدید برگزار نشده است.

در هفته های گذشته خبر تعطیلی معدن زرشوران منتشر شد، پیمانکار معدن طلای زرشوران مدعی است به دلیل مشکلات فنی موجود که برطرف کردن آنها از تعهدات کارفرما بوده، درخواست خاتمه قرارداد را داده است و از سوی دیگر مهدی قدمی که در دوره نعمت زاده مدیرعامل مجتمع طلای زرشوران شده بود، از تصمیم ایمیدرو برای فسخ قرارداد با این پیمانکار خبر می دهد.

در حالی که پرونده خاتمه یا فسخ قرار داد بین کارفرمای دولتی و پیمانکار باز است، خبرنگار آنا اطلاع کسب کرد که مجموعه های کاری و پیمانکاران جدیدی در حال فعالیت و استقرار در معدن طلای زرشوران هستند. یکی از این مجموعه های کاری در حال جابجایی ماده معدنی ذخیره شده به کارخانه طلای زرشوران است و مذاکراتی هم با پیمانکار جدید برای باطله برداری و استخراج مواد معدنی انجام شده است.

این اخبار در حالی است که هنوز مناقصه ای برای جذب پیمانکاران جدید برگزار نشده و پرونده اختلافات فنی با پیمانکار فعلی همچنان مفتوح است.

گفتنی است، محمد شریعتمداری وزیر جدید صنعت و معدن در روز صنعت با انتقاد از وضعیت کاری نابسامان معادن کشور در گذشته، بر عزم خود برای برقراری نظم کاری جدید در این حوزه تاکید کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید