131582

بازاریابی، بهترین گزینه نجات کارخانه سیمان ایلام از بحران است

دنیای معدن - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: بازاریابی و یافتن بازارهای فروش جدید بهترین گزینه برای نجات کارخانه سیمان ایلام از بحران است.

حیدر نعمتی روز دوشنبه اظهار کرد: به دلیل از دست رفتن بخش زیادی از بازار صادرات سیمان ایلام به کشور عراق اکنون این کارخانه که دارای بهترین و با کیفیت ترین سیمان جهان نیز است، با مشکل فروش محصول مواجه است.
وی افزود: همه دستگاه ها به دلیل حفظ شرایط اشتغال و همچنین از دست ندادن جایگاه اقتصادی این کارخانه با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده باید حامی این واحد صنعتی استان باشند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام ادامه داد: با توجه به مذاکراتی که با مدیرعامل این کارخانه داشته ایم، خوشبختانه اکنون برنامه خوبی در بحث صادرات و یافتن بازار جدید دارد که امیدواریم با رفع مشکلات موجود این واحد صنعتی بتواند همچنان به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهد.
نعمتی تاکید کرد: مشتری مداری، حضور مستمر مدیران ارشد و رصد و پایش مشکلات، همراهی مسئولان و دستگاه های مرتبط نظیر مالیات، گاز، برق، آب، بازاریابی جدید، پیگیری برای کاهش هزینه ها، افزایش صادرات با پیدا کردن بازارهای فروش جدید می تواند در موفقیت این واحد صنعتی موثر باشد.
وی یادآور شد: میزان سرانه مصرف سیمان استان ایلام در سال 150 هزار تن است در حالیکه این کارخانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن سالانه تولید می کند، پس بهترین راه برای رفع مشکلات این واحد تنها بازاریابی جدید است.
وی ابراز امیدواری کرد که مشکلات این واحد صنعتی استان هرچه سریعتر برطرف شود.
به گزارش ایرنا، کارخانه سیمان ایلام با 800 نفر کارگر با توجه به موجود مواد معدنی و مواد اولیه مناسب جزو بهترین تولید کنندگان سیمان در دنیا بوده و چندین لوح و نشان برتر استاندارد بین المللی را دریافت کرده است و در دهه اخیر با صادرات سیمان به کشور عراق بازار خوبی داشت.
در یکی دو سال اخیر با ممنوعیت صادرات سیمان از سوی کشور عراق این کارخانه بازار بزرگ خود را از دست داد و بر اساس اطلاعات دریافتی 80 درصد بازار فروش خود را از دست داده است بطوریکه در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز با مشکل روبرو شده است.
بر اساس اعلام مقامات ارشد این کارخانه با انعقاد قرارداد بین المللی با کشور غنا قرار است سالانه یک میلیون تن سیمان از طریق بندرعباس به این کشور صادر کنند.
کارخانه سیمان ایلام در منطقه کارزان از توابع شهرستان سیروان و در 15 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد ، سال 68 به ثبت رسیده که بهره برداری از خط یک تولید آن سال 77 و خط دوم آن نیز در سال 90 آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید