131562

«مس سرچشمه» به جشنواره بین‌المللی فیلم سبز راه یافت

دنیای معدن -مس پرس: «جشنواره بین‌المللی فیلم سبز» با هدف شناسایی بهترین آثار مرتبط با حفاظت «محیط‌زیست» در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. «مس سرچشمه» در بخش صنایع به این جشنواره راه یافته است.

ششمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم و هنرهای تجسمی سبز ایران» با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت «محیط‌زیست» و «منابع طبیعی» در سطح ملی و بین‌المللی، و نمایش عمومی آن‌ها به منظور ارتقای آگاهی عمومی و فرهنگ‌سازی در این زمینه، برگزار می‌شود. موضوع محوری ششمین دوره این جشنواره، «اقتصاد سبز» با تمرکز بر مقوله‌های «شهر پایدار»، «گردشگری پایدار» و «انرژی‌های پاک» است.
براساس این گزارش، در بخش غیررقابتی جشنواره، آثار محیط‌بانان، صاحبان صنایع، سازمان‌های مردم‌نهاد و کودکان و نوجوانان پذیرفته شده و در بخش صنایع، فیلم‌های منتخب صنایع درباره اقدامات زیست‌محیطی آن‌ها (شامل فیلم‌هایی که توسط صنایع تهیه شده و موضوع آن‌ها چگونگی کاهش اثرات نامطلوب صنعت بر روی محیط زیست و فعالیت‌های آموزشی و قابلیت ترویج این‌گونه فعالیت‌ها در میان صنایع مشابه است) دیده می‌شود.
براساس اعلام دبیرخانه این جشنواره بین‌المللی ، صنایع راه‌یافته به جشنواره از این قرار است:
1. مس سرچشمه (کرمان)
2. شرکت فولاد مبارکه اصفهان
3. شرکت پلیمر آریا ساسول
4. شرکت ملی صنایع پتروشیمی
5. شرکت نفت پاسارگاد
ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، برای نمایش آثار و معرفی هنرمندان برگزیده و نیز صنایع برتر در زمینه محیط زیست، از 18 تا 24 شهریورماه در تهران و هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

* گفتنی است؛ حفاظتِ محیط‌زیست در سال‌های اخیر در شرکت ملی صنایع مس ایران به‌صورت جدّی دنبال شده و این صنعت در مسیر تبدیل شدن به یک «صنعت سبز» قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید