131553

فروش چشمگیر سکه نقره در بازار آمریکا در روزهای اخیر

دنیای معدن -تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که فروش سکه نقره در بازار آمریکا در روزهای پایانی اوت با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی مانی متالز ، در حالی که تمایل سرمایه گذاران برای خرید فلزات گرانبها در بازار آمریکا طی ماه اوت نسبت به ماه قبل از آن با کاهش روبرو شده است، آمارهای رسمی نشان می دهد که فروش سکه نقره در این کشور طی روزهای پایانی اوت با رشد فزاینده ای همراه بوده است.

بر اساس این گزارش در حالی که فروش سکه نقره در بازار آمریکا از ابتدای امسال با افت زیادی نسبت به سال قبل روبرو شده ولی به نظر می رسد سرمایه گذاران بار دیگر به بازار فلزات گرانبها به خصوص نقره روی آورده اند.

البته فروش سکه نقره در آمریکا طی ماه های ژانویه تا اوت 2017 میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش داشته است. به نظر می رسد انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا تاثیر منفی زیادی بر فروش سکه طلا و نقره در این کشور داشته است.

ولی با تشدید مجدد تنش های سیاسی در آمریکا و همین طور در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی، تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص نقره با رشد چشمگیری روبرو شده است.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که فروش سکه نقره در بازار آمریکا در روز دوشنبه گذشته 28 اوت به بیش از 300 هزار اونس و در روز سه شنبه 29 اوت به بیش از 300 هزار اونس رسیده است.

این در شرایطی است که میزان فروش سکه نقره در آمریکا در سه هفته نخست اوت به کمتر از 425 هزار اونس رسیده بود. ولی به نظر می رسد پس از تهدید موشکی کره شمالی و وقوع سیل سهمگین در تگزاس و مساله سقف بدهی های دولت آمریکا، این عوامل موجب شده است تا تنها طی دو روز بیش از 600 هزار اونس سکه نقره در بازار آمریکا فروخته شود.

این در شرایطی است که فروش سکه نقره در آمریکا در 4 هفته ابتدایی ماه اوت به 425 هزار اونس رسیده بود.

این آمارها نشان می دهد در حالی که طی ماه اوت بیش از 1025000 اونس سکه نقره در آمریکا به فروش رسیده است این رقم برای سکه طلا به کمتر از 9500 اونس کاهش یافته است، این بدان معناست که نسبت به فروش سکه نقره به طلا به 108 به یک رسیده است.

پیش بینی ها نشان می دهد که با توجه به مساله سقف بدهی ها و احتمال کاهش شاخص سهام، تقاضا برای سکه طلا و نقره در بازار آمریکا طی ماه سپتامبر با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید