131519

عقب گرد ۸۳ واحدی شاخص کل بورس/ بازگشایی نماد سایپا با آژیر نارنجی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 12 شهریورماه 96 با کاهش 83 واحدی به رقم 83 هزار و 345 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 71 واحدی به عدد 17 هزار و 777 واحد دست یافت. شاخص آزاد شناور نیز با کاهش 456 واحدی به رقم 91 هزار و 361 واحد رسید. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 402 واحدی به رقم 58 هزار و 226 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش هزار و 687 واحدی به رقم 182 هزار و 606 واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس بدون تغییر چندانی روی رقم 952 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 271 واحد، پالایش نفت اصفهان با 31 واحد و همراه اول با 15 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با 209 واحد، فولاد مبارکه با 30 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 27 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 173 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 790 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 742 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های کشت و صنعت چین چین، حق تقدم خرید سهام سیمان آرتا اردبیل، بین المللی توسعه ساختمان و حق تقدم خرید سهام آن، صنعت و کشاورزی شیرین خراسان، پشم شیشه ایران، صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های حق تقدم خرید سهام داروسازی ابوریحان، سایپا، سیمان ایلام، حق تقدم خرید سهام سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، سرمایه گذاری مسکن تهران، واحدهای سرمایه گذاری گنجینه آینده روشن، حق تقدم خرید سهام بانک حکمت ایرانیان بازگشایی شدند.

همچنین حق تقدم خرید سهام مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران ایران، از امروز تا 9 آذرماه 96 جهت پذیره نویسی بازگشایی شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار فرابورس نیز 16.5 میلیون سهم هتل پارسیان کوثر اصفهان از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای نخستین بار عرضه و به قیمت هزار و 220 تومان کشف قیمت شد.

امروز در بازار2 بورس تهران که با معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 35.5 میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. در بیمه سینا اما کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات کد به کد سهامدار عمده مواجه بود. همین وضعیت در سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین به حجم 6 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین در پتروشیمی خارک بیش از 3 میلیون سهم به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی همراه بود.

به گزارش فارس، امروز بورس تهران در حالی با معاملات کم حجم روبرو بود که با گشایش نماد معاملاتی سایپا پس از حدود سه ماه توقف نماد معاملاتی جوی توأم ا احتیاط بر کلیت معاملات بازار سهام برای حرکت دست به عصای معامله گران حاکم شد.

بازاری که با توجه به شفاف سازی اطلاعات سایپا از سوی سازمان بورس نگران دورنمای خودرویی ها برای وقوع پدیده ای دیگر در بازار با حساب سازی و تغییر رویه های حسابداری است.

در این حال امروز بازار سهام شاهد تکاپوی معامله گران برای شکار تک سهم های کوچک و بازار دومی با انگیزه شناسایی سود کوتاه مدت بود. بازاری که این روزها شاهد نوسان دوباره نرخ ارز در بازار و سودای نوسان گیران در چهارراه استانبول است.

انتهای پیام/ب

دیدگاهتان را بنویسید