131411

موسسه کاپیتال اکونومیکس پیش بینی نسبت به قیمت طلا را کاهش داد

دنیای معدن -در حالی که قیمت جهانی طلا وارد کانال 1300 دلاری شده است، یک موسسه معتبر سرمایه گذاری پیش بینی خود را نسبت به قیمت طلا تا پایان امسال کاهش داده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که روند صعودی قیمت طلا در شرایط کنونی چندان پایدار نخواهد بود و قیمت طلا احتمالا بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری خواهد شد.

بر اساس این گزارش سیمونا گامبارینی تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس در این باره تاکید کرد: تشدید تنش های سیاسی و کاهش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. گرچه ما پیش بینی می کنیم که تنش های سیاسی می تواند بر روند صعودی قیمت طلا موثر باشد ولی این روند افزایشی چندان پایدار نخواهد بود.

تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی طی روزهای اخیر بار دیگر موجب شده است تا قیمت طلا وارد کانال 1300 دلاری شود.

گامبارینی افزود: به نظر می رسد در شرایط کنونی عواملی غیر از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بر قیمت جهانی طلا موثر بوده است. تنش های سیاسی در عرصه بین المللی در کوتاه مدت مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.

بی شک اظهارات تند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی تاثیر زیادی بر تشدید تنش های سیاسی داشته است. تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها در چنین شرایطی که تنش های سیاسی تشدید می شود، با رشد فزاینده روبرو خواهد شد.

موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به 1200 دلار خواهد رسید.

گامبارینی افزود: با کاهش تنش های سیاسی در عرصه بین المللی، سرمایه گذاران بین المللی بار دیگر بر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا متمرکز خواهند شد.

البته برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نگرانی های مربوط به سقف بدهی های دولت آمریکا و اختلافات شدید بین کنگره و ترامپ می تواند عامل مهم و موثری بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی طی هفته های آینده باشد.

اگر دولت و کنگره بر سر افزایش سقف بدهی ها به توافق نرسند، بخشی از فعالیت های دولت آمریکا مانند سال 2011 میلادی تعطیل خواهد شد و این مساله می تواند موجب کاهش شدید ارزش دلار و افزایش چشمگیر قیمت طلا شود.

دیدگاهتان را بنویسید