131165

چین علاقمند به سرمایه گذاری در سنگ های قیمتی هرات است

دنیای معدن - جیلانی فرهاد گفت: یک هیئت بلندپایه اقتصادی از کشور چین به هرات آمده و در دیدار با والی هرات خواستار سرمایه گذاری در بخش معدن سنگ مرمر شد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با اشاره به مرغوبیت و کیفیت بالای سنگ مرمر هرات گفت: یک هیئت بلند پایه اقتصادی از کشور چین به هرات آمده و در دیدار با استانداری هرات خواستار سرمایه گذاری در بخش معدن سنگ مرمر هرات شد.

وی افزود: این هیئت قرار است تا سنگ و معدن مرمر هرات را بررسی کرده و اولین محموله سنگ مرمر هرات را به کشور چین و از آنجا به کشورهای اروپایی علاقه مند سنگ مرمر هرات انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور افغانستان در سفری به چین توافقات مختلف اقتصادی را با این کشور انجام دادند که مهمترین این سرمایه گذاری های چین دربخش معادن افغانستان است.

فرهاد گفت: سرمایه گذاری های کشور چین در بخش سنگ مرمر هرات نخستین گام ها برای همکاری های اقتصادی و همچنین زمینه سازی برای استخراج بیشتر معادن سنگ مرمر در هرات است و انتقال سنگ مرمر هرات به کشورهای اروپایی از طریق این سرمایه گذاری های چین است.

وی افزود: همزمان با این کار قرار است تا این هیئت اقتصادی از کار قسمت 4 ریل گذاری های خط آهن هرات - خواف دیدن کند و در این قسمت نیز کمک های خود را برای راه اندازی آن به دولت افغانستان انجام دهد.

سخنگوی والی هرات خاطرنشان کرد: کار ریل گذاری قطعه سوم به طور جدی و به شدت جریان دارد و درحال حاضر 30 کیلومتر آن تا منطقه روزنک شهرستان غوریان تکمیل شده و قرار است تا در ماه جاری به بهره برداری سپرده شود و اولین محموله سیمان از ایران وارد هرات شود.

وی افزود: با آغاز به کار خط آهن در هرات و سرمایه گذاری های کشورهای همسایه و خارجی در هرات زمینه اشتغال برای هزاران تن از شهروندان هرات فراهم خواهد شد.

رییس جمهور افغانستان در سفر به هرات این شهر را قطب اقتصادی افغانستان خواند و به همین منظور توافقات زیادی را با سفر به کشورهای ایران و دیگر کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری ها در این ولایت انجام داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید