131117

با کسب 241 رای؛ شریعتمداری از مجلس رای اعتماد گرفت

دنیای معدن - محمد شریعتمداری گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم با کسب 241 رای به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.

در روز پایانی بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم و با شمارش فرآیند رای گیری، وزرای راه یافته به کابینه دوازدهم مشخص شدند.

بر این اساس محمد شریعتمداری با کسب 241 رای به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد و در همین حال 16 گزینه پیشنهادی وزاتخانه های مختلف نیز از مجلس رای اعتماد گرفتند. وی در دولت دوازهم، سکان وزارت صنعت معدن و تجارت را عهده دار می شود. در دوره اول دولت روحانی، محمد رضا نعمت زاده این پست را در اختیار داشت.

شریعتمداری در متن برنامه های معدنی بر توان‏افزایی بخش صنعت و معدن در راستای رشد اقتصادی بالا و توسعه پایدار و توسعه همسو با تجارت به عنوان پیشران فرآیند از جمله برنامه های وزارتخانه در 4 سال آتی تاکید کرده بود.

تاکید و تمرکز ویژه بر توسعه بخش معدن و افزایش سهم آن در اقتصاد ملی از طریق به روز شدن و توسعه فناوری در اکتشاف، استخراج و بهره برداری با پشتیبانی موثر از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، تشویق و حمایت از سرمایه‏گذاری مستقیم خارجی در بخش‏های صنعت، معدن و تجارت از اهم برنامه های وی به شمار می آید.

این برنامه همچنین تمرکز بر سیاست گذاری و کاهش سهم دولت در اداره امور صنعتی، معدنی و تجاری کشور(خصوصی سازی) در جهت ایفای سیاست های مصوب اصل 44 و تحقق چشم انداز 1404 در راستای افزایش رقابت‏پذیری و جلوگیری از هرگونه انحصار را مورد اشاره قرار داده است و بر سرمایه‏گذاری برای توسعه زیرساخت‏های مورد نیاز جهت ارتقای رقابت‏پذیری صنعتی، معدنی و تجاری کشور برای کسب جایگاه مناسب در اقتصاد جهانی تاکید دارد.

محمد شریعتمداری که سابقه حضور در مقام عالی وزارت بازرگانی را در کارنامه دارد؛ پرهیز و جلوگیری از انواع فساد اداری، مالی و اقتصادی در بخش های صنعت، معدن و تجارت از طریق شفاف سازی و اعمال نظارت بر فرآیند امور را در برنامه پیشنهادی خود آورده است.

وزیر پیشنهادی برای احراز پست وزارت صنت، معدن و تجارت توجه به مسائل زیست محیطی در فعالیت های صنعتی و معدنی را در برنامه پیشهادی خود مورد توجه قرار می دهد و در این زمینه اعلام کرده است؛ هدایت فعالیت های صنعتی و معدنی به سوی استفاده درست و بهینه از منابع طبیعی با توجه به رعایت ملاحظات زیست محیطیرا در اولویت قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید