131115

پرسپولیس در بازی رفت مقابل الاهلی گل نخورد، صعود می‌کند/ طارمی از من گلزن‌تر است/ ستاره‌ها قدر روزهای بودن در پرسپولیس را بدانند

مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تا زمانی‌که این بازیکنان در پرسپولیس هستند باید قدر این موقعیت را بدانند وقتی مثل ما از پرسپولیس جدا بشوند و یا فوتبالشان تمام شود متوجه می‌شوند پرسپولیس یعنی چه.

جواد کاظمیان در مورد وضعیت پرسپولیس پیش از بازی حساس با الاهلی عربستان، شرایط کلی سرخ‌پوشان، حواشی به‌وجود آمده در چند روز گذشته، وضعیت مهدی طارمی و ... صحبت‌های زیررا انجام داد.

شرایط پرسپولیس را قبل از بازی با الاهلی چطور می‌بینی؟

فکر می‌کنم بازیکنان باید قدر این موقعیت را بدانند می‌شود با تلاش و غیرت به نیمه نهایی و حتی فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و این مسئله چیز غیرقابل دسترسی نیست.

پرسپولیس باید چه استراتژی را برای بازی داشته باشد؟

فکر می‌کنم با توجه به میزبان بودن پرسپولیس در بازی رفت گل نخوردن باید اولویت اصلی باشد. اگر بازی رفت صفر - صفر هم شود می‌شود در بازی برگشت روی ضدحمله به گل رسید. دقیقاً مثل بازی با لخویا که پرسپولیس در آزادی گل نخورد و بازی صفر - صفر شد و در بازی برگشت با یک گل صعود کرد.

نکته مهم در مورد الاهلی خط حمله قدرتمند این تیم است، در مورد این مسئله چه صحبتی داری؟

مسئله مهم این است که بازیکنان خارجی الاهلی بسیار آماده هستند اما همین تیم را هم می‌شود با یک تاکتیک خوب شکست داد. الاهلی نسبت به العین و الهلال تیم بهتری است. اما همانطور که همه می‌دانند خط حمله قدرتمند‌ی دارد به نظرم اگر پرسپولیس در بازی رفت گل نخورد نیمی از راه صعود را طی کرده.

بعد از بازی پرسپولیس و سیاه‌جامگان حواشی به‌وجود آمد نظرت راجع به این مسئله چیست؟

ببینید چه بخواهیم چه نخواهیم در تیم‌های بزرگ حاشیه وجود دارد بالاخره یک بازیکن هم روز خوب و بد دارد، سکو‌ها را نمی‌شود کاملاً کنترل کرد و هرکسی یک نظری دارد. الان هم اتفاقی نیفتاده، پرسپولیس از ۴ بازی ۱۰ امتیاز گرفته و صدر جدول است. تیم‌هایی مانند رئال و بارسلونا ممکن است در بازی‌های خانگی متوقف شوند در کل تمام حواس مجموعه پرسپولیس باید به دو بازی با الاهلی باشد.

یک انتقادی که از مهاجمان پرسپولیس می‌شود موقعیت‌های فراوان گل‌زنی است که ازدست می‌دهند.

مسلماً تیمی که موقعیت درست می‌کند و حتی آن را از دست می‌دهد بهتر از تیمی است که در یک بازی موقعیتی ندارد. بعد از چند سال پرسپولیس آن تیمی شده که می‌تواند روی دروازه حریف موقعیت‌های فراوانی ایجاد کند. به نظرم پرسپولیس در ایجاد موقعیت و گل‌زنی وضعیت خوبی هم داشته.

خیلی‌ها سبک بازی طارمی را با بازی تو مقایسه می‌کنند، در مورد این مسئله نظرت چیست؟

من در دوره‌ای برای پرسپولیس بازی می‌کردم که تیم‌هایی مانند سپاهان، ذوب‌آهن، برق شیراز و پاس خیلی قدرتمند بودند این تیم‌ها از استقلال و پرسپولیس قوی‌تر بودند. البته پرسپولیس و استقلال آن موقع پولی نداشتند که بخواهند خرج کنند، ولی باز ما با تمام وجود برای پرسپولیس بازی می‌کردیم. البته به‌نظر خودم سبک بازی طارمی و من با هم فرق می‌کند شاید فقط در پا به توپ شدن شبیه هم باشیم، اما طارمی سرزن‌تر، بلندقدتر و مهاجم گل‌زن‌تری نسبت به من است. طارمی در سال منتهی به جام جهانی می‌تواند ستاره ایران باشد و در همین بازی رفت و برگشت با الاهلی هم توانایی این را دارد که یکی دو گل بزند.

تو کسی بودی که اوج محبوبیت و شهرت را در پرسپولیس تجربه کردی. چه توصیه‌ای برای بازیکنان جوان پرسپولیس داری؟

توصیه من این است که تا زمانی‌که این بازیکنان در پرسپولیس هستند باید قدر این موقعیت را بدانند وقتی مثل ما از پرسپولیس جدا بشوند و یا فوتبالشان تمام شود متوجه می‌شوند پرسپولیس یعنی چه. باور کنید دنیای پرسپولیس با دنیای دیگر تیم‌ها متفاوت است. من با سپاهان، تراکتورسازی و در امارات قهرمانی کسب کردم، اما پرسپولیس چیز دیگری است. بازیکنان الان باید قدر تمرین کردن، رختکن رفتن و حتی گرم کردن قبل از بازی در استادیوم آزادی را بدانند. شاید الان متوجه حرف من نشوند، اما وقتی از پرسپولیس بروند می‌فهمند که چه موقعیت خوبی را ازدست دادند.

به‌نظرت چه تیم‌هایی امسال شانس کسب قهرمانی در لیگ را دارند؟

پرسپولیس و استقلال.

واقعاً استقلال شانس دارد؟

درست است که استقلال در چهار بازی قبلی نتیجه نگرفت، اما به‌نظرم ۷۰ درصد پرسپولیس شانس دارد و ۳۰ درصد استقلال. البته تیم‌هایی مثل سایپا هم خوب بودند، اما در اندازه قهرمانی لیگ نیستند. سپاهان و ذوب آهن هم شکننده نشان دادند.

دیدگاهتان را بنویسید