131094

اعطای تندیس زرین سرآمدی به روابط عمومی فولاد مبارکه

دنیای معدن -تندیس زرین سرآمدی در ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران به روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی مبارکه، این تندیس به دلیل تعهد به سرآمدی و طی مسیر سرآمدی بر اساس مدل تخصصی شده EFQM در روابط عمومی و کسب حداقل ۷۸۰ امتیاز طبق آرای ارزیابان و دریافت ۶ ستاره بر اساس ممیزی انجام شده و رأی هیات‌ داوران به شرکت فولاد مبارکه داده شد.

ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران با حضور حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، شجاعی کیاسری مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور، هوشمند سفیدی دبیرکل و سخنگوی خانه روابط عمومی ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. محمد ناظمی هرندی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به شاخص‌های مورد ارزیابی، اظهار کرد: طراحی منشور اخلاقی مناسب و عمل به آن، تدوین برنامه راهبردی ارتباطی درون و برون سازمان، مشارکت در فرآیند تصمیم‌گیری برای سازمان، بهره‌مندی از ابزارهای متنوع ارتباطات درون و بیرون سازمانی، ترویج فرهنگ سرآمدی در بین اعضای روابط عمومی سازمان، ترویج فرهنگ سرآمدی در بین سایر همکاران سازمان، تدوین برنامه مناسب برای مدیریت بحران (مدیریت ریسک) و همچنین مشارکت در حل مسائل سازمان در زمینه روابط عمومی از نمونه شاخص‌های مهم این دوره از ارزیابی را تشکیل می‌داد.

وی افزود: با توجه به حضور شرکت فولاد مبارکه در جایزه‌های مختلف ملی و بین‌المللی از جمله جایزه تعالی سازمانی و مدیریت دانش، کارکنان شرکت و روابط عمومی بر پایه اعتقاد به بهبود مستمر فعالیت‌های خود را اجرا می‌کنند. ناظمی تصریح کرد: اهداف روابط عمومی در راستای اهداف و استراتژی‌های سازمان به‌صورت سالانه تدوین و به‌صورت ماهانه و سه ماهه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ضمن اینکه تدوین اهداف با مشارکت مدیر، روسا و کارشناسان روابط عمومی انجام شده و پس از تدوین با تشکیل جلسات اطلاع‌رسانی به اطلاع سایر کارکنان می‌رسد و پس از تدوین اهداف ریسک اهداف شناسایی و درخصوص اهداف با ریسک بالا اقدامات پیشگیرانه تعریف می‌شود. مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه به منظور نیاز متقابل سازمان، مخاطبان و به‌طور کلی ذی‌نفعان، نسبت به ایجاد کانال‌های ارتباطی مختلفی اقدام کرده است که از آن‌جمله می‌توان به نشریات متعدد، وب سایت اینترنتی شرکت و کانال‌های فضای مجازی که در تسهیل امور مربوط به اطلاع‌رسانی، ارتباط با مشتریان، تامین‌کنندگان، و سهامداران و به‌طور اعم ارتباط با جامعه ایفای نقش می‌کند، اشاره کرد که این رویکردها ما را در دستیابی به بالاترین سطح سرآمدی در حوزه روابط عمومی کمک کرد.

در این مراسم هوشمند سفیدی دبیرکل و سخنگوی خانه روابط عمومی ایران گفت: عامل مهم در تحقق الگوی سرآمدی در روابط عمومی‌ها، منابع انسانی کارآمد از جمله مدیران روابط عمومی‌ها هستند و در وضعیت کنونی کشور که شاهد استقرار دولت دوازدهم هستیم، انتخاب مدیران روابط عمومی باید بر اساس چهار شاخص علم، تجربه، شخصیت و روحیه خدمت انجام پذیرد و وزیران محترم باید برای تقویت اطلاع‌رسانی دولت به این عامل، توجه ویژه‌ای کنند.وی اظهار کرد: مدل سرآمدی، مدلی همه‌جانبه است که به همه عوامل لازم برای موفقیت و اثربخشی توجه دارد و با اجرای این مدل در دستگاه‌های اجرایی، شاهد توسعه پاسخگویی، ارائه خدمات ارتباطی کیفی و افزایش میزان رضایت ذی‌نفعان خواهیم شد.سفیدی تاکید کرد: در حال حاضر روابط عمومی‌ها، عملکرد و اثربخشی می‌خواهند، اما به تقویت زیرساخت‌ها و توانمندسازی‌ها توجه نمی‌کنند. تجهیز و تامین منابع مادی، انسانی، فنی، فناوری و تجهیزاتی روابط عمومی‌ها، گام نخست در این راه است. در ادامه مراسم، رمضان شجاعی کیاسری مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: رسانه باید جای خود را با ارتباطات و روابط عمومی عوض کند؛ چرا‌که رشد سریع فناوری منجر به تغییر معادلات شده و روابط عمومی نقش و کارکرد رسانه را پیدا کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه همچنان نگاه‌ها به روابط عمومی به شکل سنتی است و حوزه روابط عمومی در دید بسیاری از مسوولان زنگ تفریح آن سازمان، ارگان یا وزارتخانه است و بهایی به روابط عمومی‌ها داده نمی‌شود.کیاسری افزود: روابط عمومی‌ها باید ابتکار و خلاقیت به خرج داده و خود را متکی به علم و نیاز مخاطب کنند. وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری می‌کوشد کارکرد روابط عمومی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها هماهنگ شود، زیرا امروز تعدد و نیاز مخاطبان افزایش یافته است.رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور افزود: من روابط عمومی‌ها را رسانه می‌دانم؛ چرا‌که به‌صورت مستمر با مردم در ارتباط هستند ضمن اینکه روابط عمومی موفق آن روابط عمومی است که اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه داشته و اخبار را سریع و دقیق تنظیم کرده و در اختیار اصحاب رسانه قرار دهد؛ چرا‌که خبرنگاران هیچ‌گاه منتظر دریافت خبر نمانده و قطعا آن را از طرق مختلف به دست می‌آورند. ضمن اینکه روابط عمومی‌ها باید بکوشند کلیپ و گزارش‌های تصویری را تولید کنند.

وی تصریح کرد: وجود مدیریت متمرکز فضای مجازی در روابط عمومی‌ها به دلیل کارکرد این موضوع و افزایش استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی یکی از اقدامات لازم روابط عمومی‌ها است و لازم است در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شیوه‌های پیام‌رسانی در دنیا تغییر پیدا کرده و بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جدید شده است.وی افزود: تلاش روابط عمومی و سیستم‌های اطلاع‌رسانی در عصر جدید باید استفاده بیشتر از بستر شبکه اجتماعی باشد. در حال حاضر مردم می‌توانند از طریق بسترهای جدید فراهم شده شرکت پست، مرسوله پستی خود را از طریق تلفن همراه رصد کنند. مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: سهولت دسترسی به خدمات برای شهروندان بسیار مهم است ضمن اینکه شهروندان در عصر جدید به دنبال شفافیت بیشتر ارتباطات و اطلاعات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید