131071

ثبت رکورد جدید تولید فولاد در چین

دنیای معدن - در ماه جولای سال جاری چین رکورد جدیدی در تولید فولاد ثبت کرد البته متوسط تولید روزانه نسبت به ژوئن کمی افت داشت. کاهش فعالیت بازار مسکن و افت میزان رشد اقتصادی احتمالا روند صعودی تولید را متوقف خواهد کرد.

میزان تولید فولاد جولای یک درصد رشد ماهانه داشته نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 10.3 درصد بالا رفت و به 74.2 میلیون تن رسید که رکورد جدیدی است. ولی با توجه به روند بازار مسکن و رشد اقتصادی احتمالا این رکورد تا پایان سال شکسته نمی شود.

همچنین در 7 ماه نخست سال جاری نیز چین از افزایش 7.9 درصدی سرمایه گذاری در بخش توسعه مسکن خبر داده که 0.6 درصد نسبت به ژانویه تا ژوئن کمتر بود. این امر بر بخش ساخت و ساز اثر گذاشت و ممکن است ماه های آینده بر تقاضای فولاد اثر منفی بگذارد و تولید را پایین بیاورد.

همچنین علی رغم رشد ماهانه تولید فولاد چین در جولای، متوسط تولید روزانه آن 2.2 درصد نسبت به ژوئن افت داشته 2.39 میلیون تن ثبت شد.

برای سال 2017 افت چشمگیر در تولید فولاد چین برآورد نشده و اگر رشد اقتصادی نشانه هایی از روند نزولی داشته باشد احتمالا دولت از قدرت مالی خود استفاده خواهد کرد تا مانع تداوم آن گردد.

منبع: metal expert ایفنا

دیدگاهتان را بنویسید