131028

مصاف پرسپولیس با الاهلی در قلمرویی ناشناخته

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان به تحلیل تیم تحت‌هدایت برانکو ایوانکوویچ پرداخت. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، جایگاه پرسپولیس به عنوان یکی از پرهوادارترین تیم‌های آسیا جای هیچگونه بحثی ندارد، اما همچنان جای تعجب دارد که باشگاهی با این جایگاه و به این بزرگی از ایران در سطح قاره آسیا نتوانسته تأثیری شگرف بگذارد.
باشگاه پرسپولیس که در سال 1963 تأسیس شد، تیمی بوده که همواره بهترین استعدادهای فوتبال ایران را در سطح آسیا به نمایش گذاشته است، از جمله علی دایی، علی کریمی، خداداد عزیزی و مهدی مهدوی‌کیا که از اواخر دهه 1990 شروع به کسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا با پیراهن پرسپولیس کردند، اما حتی با وجود این استعدادهای بی‌چون و چرای خود، پرسپولیس قادر نبوده به عنوان قهرمانی در قاره آسیا برسد و همچنان دست آنها از کسب این عنوان کوتاه مانده است.
حضور این تیم تهرانی در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017، اولین حضور آنها در این مرحله از سال 2002 به بعد است و آخرین باری که این تیم موفق شد به مراحل پایانی این رقابت‌ها راه پیدا کند به 16 سال پیش در مسابقات جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا بازمی‌گردد، مسابقاتی که پرسپولیس به طور مرتب در آن حضور داشت، اما هرگز به فینال نرسید و در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها در سال‌های 1997 و 1998 شکست خورد و در سال 2001 هم شانس رسیدن به فینال را از دست داد.
تیم‌های شرق آسیایی هر بار امیدهای پرسپولیس را برای رسیدن به فینال از بین بردند. در سال 1997 پوهانگ استیلرز کره جنوبی، قهرمان آن سال این رقابت‌ها به رویای حضور این تیم ایرانی در فینال پایان داد و یک سال بعد دالیان واندای چین همین کار را تکرار کرد. در سال 2001 هم سوان سامسونگ کره جنوبی پرسپولیس را شکست داد و در ادامه به اولین قهرمانی خود از دو قهرمانی پی‌در‌پی در این رقابت‌ها دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید