130999

کلنگ زنی خط نورد فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: قرار است کارخانه فرآوری طلا در چهارمحال و بختیاری به نتیجه برسد و جلسات نهایی آن طی هفته های آینده برگزار می شوند، همچنین خط نورد فولاد سفیددشت به زودی کلنگ زنی می شود.

نعیم امامی ظهر امروز در ستاد هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: متأسفانه بنیاد غدیر پاسخگوی تعهداتش در این استان نبوده و اعلام کرده است که طرح هایی که این استان معرفی کرده است در حیطه وظایف این بنیاد نیستند.

وی با شاره به اینکه شرکت ایدرو قرار بود دو طرح توجیهی در چهارمحال و بختیاری اجرا کند که یکی از آن ها تولید کاغذ از سنگ بوده، افزود: اکنون این شرکت اعلام کرده جهت اجرای این طرح آمادگی 49 درصد سرمایه گذاری را دارد و برای 51 درصد دیگر آن تقاضای سرمایه گذار خصوصی کرده ولی استان با این مسئله مخالف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت ایدرو باید حداقل یک یا دو طرح با سرمایه گذاری 100 درصدی و چهار طرح با سرمایه گذاری مشترک در استان اجرا کند، ادامه داد: طرح تولید کاغذ از سنگ و اکتشاف طلا توسط شرکت ایمیدرو انجام می شود.

امامی با تأکید بر اینکه اکتشافات طلا تا پایان پائیز به نتیجه می رسد، عنوان داشت: بعد از 30 سال 800 کیلومتر مربع اکتشاف تفصیلی با هزینه 2 میلیارد تومان در چهارمحال و بختیاری انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است کارخانه فرآوری طلا در چهارمحال و بختیاری به نتیجه برسد و جلسات نهایی آن طی هفته های آینده برگزار می شوند، همچنین خط نورد فولاد سفیددشت به زودی کلنگ زنی می شود، از هفت طرح فولادی دولت یازدهم فقط یکی افتتاح شده و آن فولاد سفیددشت استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به انجام مطالعات اولیه و تحلیل منطقه برای اجرای عملیات ژئوپارک کوهرنگ در آینده نزدیک اشاره و عنوان داشت: طرح سنگ شکن آهک هیدراته طی سه سال آینده با حدود یک هزار و 700 فرصت شغلی آغاز به کار می کند.

امامی با بیان اینکه طرح اوره آمونیاک نیز با 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و 500 نفر اشتغال در چهارمحال و بختیاری آغاز به کار می کند، اضافه کرد: این کارخانه سالانه 450 تن آمونیاک و محصولات پایین دستی تولید می کند و نیاز به تسهیلات ندارد.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از اعتبار کارخانه اوره آمونیاک از طریق مجری و 80 درصد دیگر به صورت فاینانس از آلمان و کشورهای اروپایی تأمین می شود، تصریح کرد: 50 هزار مترمکعب بر ساعت گاز و 30 هکتار زمین برای اجرای این کارخانه نیاز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان داشت: دو سایت در شهرهای بلداجی و لردگان برای احداث کارخانه اوره آمونیاک در نظر گرفته شده است که همه شرایط مورد نیاز را دارند اما باز هم نیاز به بررسی های بیشتری است.

دیدگاهتان را بنویسید