130977

برداشت بیش از 700 هزار تن از معدن انگوران در سال 96

دنیای معدن - مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: برداشت 708 هزار تن مواد معدنی برای امسال از معدن سرب و روی انگوران هدف گذاری شده است.

«منصور شبانی» با اعلام این خبر؛ افزود: سال 93، رکورد تولید در معدن انگوران شکسته شد و با وجود هدفگذاری تولید و برداشت 780 هزار تنی، یک میلیون و 80 هزار تن تولید شد.
وی یادآورشد: سال 94، حدود 917 هزار تن تولید شد در حالی که هدفگذاری 750 هزار تن بود.
شبانی اظهار کرد: سال 95، 927 هزار تن تولید شد در حالی 750 هزار تن هدفگذاری شده بود.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: به سبب عمیق تر شدن سطح برداشت از معدن، انتظار کاهش تولید می رود.
وی معدن سرب و روی انگوران را بزرگترین پتانسیل سرب و روی خاورمیانه برشمرد و خاطر نشان کرد: صحیح نیست که با حاشیه های نادرست بخواهیم چنین ظرفیتی را دچار چالش کنیم.
شبانی ادامه داد: در مجتمع انگوران، در مجموع نزدیک به 900 نفر فعالیت می کنند که شامل بخش معدن روباز، معدن زیر زمینی یا سولفوره، معدن تراورتن که از سال گذشته پروانه بهره برداری دریافت شده است و به تازگی معدن سنگ آهن صائب سقز که در کردستان قرار دارد، می شود.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: به تازگی مسئولیت نگهداری و فعالیت های اکتشافی معدن متروکه مس بایچه باغ به این مجتمع واگذار شده است.
وی به تولید 50 هزار تن مواد معدنی از انگوران در فروردین امسال اشاره و اضافه کرد: فروردین امسال حداقل سه هزار تن از برنامه جلوتر حرکت کردیم.
شبانی ابراز کرد: اردیبهشت 59 هزار تن در برنامه بود که همه آن محقق شد و خرداد امسال 59 هزار تن هدفگذاری بود که 80 هزار تن تولید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید