130944

کرباسیان:خبرنگاران جایگاه معدن و صنایع معدنی را ارتقا دادند

دنیای معدن - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: خبرنگاران طی چهار سال گذشته، جایگاه معدن و صنایع معدنی را ارتقا دادند.

مهدی کرباسیان در مراسم تقدیر از خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اگر خبرنگاران طی سال های اخیر، پوشش خوبی از اخبار بخش معدن و صنایع معدنی نمی دادند، این بخش همچون سال های گذشته در مرحله تئوری می ماند و همچنان مغفول بود در حالی که خبرنگاران با پوشش مناسب اخبار و با نقدها و پیشنهادهای خود، جایگاه این بخش را بالا بردند.

وی ادامه داد: این در حالی بود که در ابتدای دولت یازدهم، بخش معدن و صنایع معدنی، مورد توجه کمتری قرار داشت حتی در ابلاغیه های برنامه ششم توسعه، اسم معدن و صنایع معدنی وجود نداشت و وقتی در زمان حیات آیت ا... هاشمی رفسنجانی، به ایشان در باره این حوزه گلایه کردم، ایشان گفت این بخش مورد کم توجهی قرار گرفته است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و یادداشت ایشان در مورد معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از محورهای اقتصادی، گفت: در 2 سال نخست دولت یازدهم، ایمیدرو تلاش کرد مشکلات موجود نظیر بدهی ها و رکود طرح های نیمه تمام و شروع نشده را با تعامل با تشکل ها و صاحب نظران این بخش رفع و حرکتی شروع کند که در پایان دولت یازدهم، به عنوان یکی از محورها قرار گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در تیم دولت جدید میان وزرای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی هماهنگی، تعامل و آرامش وجود دارد و بخش معدن و صنایع معدنی جزو اولویت های دولت دوازدهم است.

کرباسایان خاطرنشان کرد: آقای شریعتمداری، بخش صنعت را خوب می شناسد به طوری که ایشان 4 سال در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعال بود. همچنین، به بخش معدن نیز توجه ویژه دارد و امیدواریم با همت خبرنگاران و دولت، جایگاه معدن و صنایع معدنی ارتقا یابد و مشکل اشتغال کشور مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید