130763

۱۱ درصد مساحت کشور معادل ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع برای مطالعات آب کارستی مناسب است

دنیای معدن -به گفته رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ۱۱ درصد مساحت کشور معادل حدود ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع مناسب مطالعات آب کارستی تشخیص داده شده است.


محمدتقی کره ای، در مراسم افتتاح پروژه ژئوفیزیک هوایی استان‌های خراسان رضوی و مازندران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت ویدیو کنفرانسی در محل این وزارتخانه برگزار شد، در سخنان کوتاهی اظهار کرد: اکتشاف پهنه های معدنی تا عمق ۱۵۰ متر ذخایر معدنی را ۳ برابر افزایش می دهد.
وی با قابل تقدیر توصیف کردن اقدامات دولت یازدهم در زمینه تأمین مالی انجام مطالعات ژیوفیزیک هوایی، افزود: در دولت یازدهم به ۱۵۰ هزار کیلومتر اکتشاف پهنه های معدنی رسیدیم که معادل ۱۳ سال گذشته بود. همچنین در سال ۹۴ برای اولین بار هواپیما به تجهیزات اکتشافی اضافه شد.
کره ای با اشاره به این موضوع که از سال ۹۳ مطالعات آب کارستی در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور آغاز شد، عنوان کرد: ۱۱ درصد مساحت کشور معادل حدود ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع مناسب مطالعات آب کارستی تشخیص داده شد و در این راستا ۲۵ نقشه تهیه و تنظیم شد.
رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با تأکید بر این موضوع که در چند سال گذشته برای اولین بار از ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف پهنه های معدنی استفاده شد، گفت: یکی از مناطق اولویت دار خراسان رضوی بود و در دشت کلات حدود هفت هزار چاه زده شد.

دیدگاهتان را بنویسید