130761

اجرای طرح معدن کاری سبز در استان قم

دنیای معدن -رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از اجرای طرح معدن کاری سبز در استان خبر داد و گفت: بهره گیری از ظرفیت های معدنی استان گام موثری در راستای ایجاد اشتغال جوانان است.

احمد ذاکری با اشاره به برنامه های استان در بهره گیری از ظرفیت معادن استان در سال جاری اظهار داشت: در راستای بهره گیری از محصولات متنوع معادن استان و نیز کمک به حفظ منابع طبیعی طرج معدن کاری سبز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح افزود: معدن کاران استان برای ایجاد پوشش گیاهی در اطراف معادن فعال خود اعلام آمادگی کرده اند تا به این وسیله علاوه بر بهره برداری از ظرفیت معادن گامی در راستای حفظ پوشش گیاهی مناطق مختلف معدنی استان داشته باشند.
ذاکری با تاکید بر لزوم بهره گیری از محصولات معادن استان در راستای حمایت از تولید داخلی عنوان کرد: از آنجا که می توان معادن را پشتوانه اقتصاد ملی برشمرد از همین رو می توان از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال نیز بهره برد.
وی بی توجهی به ظرفیت های معدنی به بهانه های مختلف محیط زیستی را عامل از بین رفتن سرمایه های ملی و استانی دانست و ادامه داد: راه اندازی چرخه کامل اکتشاف، بهره برداری، استخراج و فراوری به طور قطع زمینه های شغلی زیادی را برای جوانان به همراه دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید براینکه معادن در زمره زیرساخت های مهم پیشرفت کشور هستند گفت: ممانعت از فعالیت یا جریمه معدن کاران با عناوین مختلف راهکار مناسبی به نظر نمی رسد از همین رو منابع طبیعی با مشخص کردن مناطق ممنوعه می تواند منطقی تر مسایل زیست محیطی را مدیریت کند.
وی خاطرنشان کرد: معادن استان در صورت سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی قادر است زمینه اشتغال 11 هزار نفر را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید