130543

تقویت ۷۰ واحدی شاخص کل بورس/ تحرک خریداران در گروه معدنی ها

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه هشتم مرداد ماه 96 با افزایش 70 واحدی روی رقم 81 هزار و 491 واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش12 واحدی عدد 17 هزار و 777 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 37 واحدی به رقم 89 هزار و 741 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 82 واحدی به رقم 57 هزار و 97 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش25 واحدی عدد 177 هزار و 639 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر محسوسی به 920 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت تهران با 97 واحد ،سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 61 واحد و فولاد مبارکه با 34 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با 25 واحد ، کشتیرانی ج.ا.ا با 17 واحد و تاپیکو با 16 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 221 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 547 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 54 هزار و 263 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های بین المللی توسعه ساختمان، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، بهنوش ایران، توسعه صنایع بهشهر، همکاران سیستم، پالایش نفت تهران، صنایع پتروشیمی زنجان، بیمه سامان، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، پتروشیمی مارون، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، بیمه نوین، شیرین دارو و حق تقدم خرید سهام آن، جوش و اکسیژن ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت داروسازی الحاوی و ماشین سازی نیرومحرکه در کنار واحدهای سرمایه گذاری گنجینه آینده روشن متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 80 میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از 16 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

امروز همچنین بیش از 26 میلیون سهم مدیریت انرژی تابان هور به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

در ملی صنایع مس ایران اما امروز 10 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد تومان کد به کد شد، همچنین 8.5 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 900 میلیون تومان در محدوده صفر تابلو به کدهای درون گروهی انتقال یافت.

در عین حال 7 میلیون سهم داروسازی تولید دارو به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی میان سهامداران عمده مواجه شد.

براساس این گزارش، امروز در حالی بازار بدهی شاهد تحرک اغلب معامله گران حقوقی بود که در این بین گروه فلزات اساسی با معاملاتی پرحجم اما کم نوسان معامله شد.

در این بین، تک سهم های فلزات اساسی از جمله فولاد مبارکه و ملی مس به عنوان لیدرهای این گروه همچنان با اقبال خریداران اغلب حقوقی مواجه هستند.

امروز گروه پالایشی ها اما در حالی بازگشایی نماد معاملاتی پالایش نفت تهران با رشد بیش از 10درصدی قیمت این سهم بسته شد که انگیزه عرضه سهام باعث شد تا این سهم در روندی متعادل به کار خود پایان دهد.

به گزارش فارس، با وجود تداوم اصلاح قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی اما گروه مواد غذایی و تک سهم های گروه سایر کانی های غیرفلزی همچنان با تکاپوی نوسان گیران کم تعداد بازار روبه رو هستند.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بود که به نظر می رسید با پایان دوره اصلاح قیمتی، باید فردا منتظر بازاری شاداب تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید