130514

اکتشاف معادن جدید ثروت را به اقتصاد کشور تزریق می کند

دنیای معدن - کرباسیان گفت: معدن یکی از محوری ترین شاخه های ایجاد اشتغال و تولید درکشور است و باتوجه به وجود تعداد زیادی معادن در کشور ، با اکتشاف معادن جدید می توانیم ثروت زیادی به اقتصاد کشور تزریق کنیم .

مهدی کرباسیان رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه همایش یافته های جدید اکتشافی ایران گفت: معدن در کنار نفت و گاز یکی از نعمت های بزرگ خدادادی است و بدیهی است بدلیل اینکه سایه نفت همیشه بر روی کشور ما بوده ، در حوزه معدن علی رغم علاقه مندی بسیار، کار زیادی صورت نگرفته و یا حتی احساس نیاز هم نمی شود.

وی در ادامه افزود: معدن یکی از محوری ترین شاخه های ایجاد اشتغال و تولید درکشور است و باتوجه به وجود تعداد زیادی معادن در کشور ، با اکتشاف معادن جدید می توانیم ثروت زیادی به اقتصاد کشور تزریق کنیم .

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: معادن و صنایع معدنی در این سالها توانسته اند در مناطق محروم همچون حاشیه مرزهای خراسان و سیستان و بلوچستان اشتغال بالایی ایجاد کنند و با کاهش بزهکاری میزان امنیت را بالا ببرند.

کرباسیان اظهار داشت: به دلایل مختلفی در 4 سال پیش زمانی که مدیریت سازمان ایمیدرو را به عهده گرفتم، بسیاری از سدها شروع نشده و یا نیمه تمام بودند و همچنین 21 هزار میلیارد تومان از اموال سازمان رد دیون شده و یا برای پرداخت بدهی خرج شده بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ پروژه نیمه تمام معدن در کشور وجود ندارد و دو روز دیگر با حضور معاون اول رئیس جمهور پروژه های کارخانه های معدنی خواص و سنگان نیز افتتاح خواهد شد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: 250 هزار کیلومتر معدن با کمک بخش خصوصی در این سالها انجام شده اکتشاف شده و 40 میلیون تن سنگ آهن و به همین میزان ذغال سنگ و 50 تن طلا به ذخایر کشور افزوده شده و پیش بینی ما این است تا پایان سال 96 و ابتدای 97 این ذخیره بزرگ را در روی و سنگ آهن خواهیم داشت.

وی در پایان یادآور شد: سیاست اصلی سازمان توسعه انجام اکتشاف که همان قسمت پر ریسک معدن است، بوده و آمادگی داریم پس از اکتشاف پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید