130463

توافق کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بر سر ادامه روند صعودی قیمت طلا

دنیای معدن -تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که روند صعودی قیمت طلا در هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی شرکت کننده در نظرسنجی این هفته پیش بینی کرده اند که روند صعودی قیمت طلا در هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، 14 کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند که از این تعداد 10 نفر معادل 71 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. 2 نفر معادل 14 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آتی با کاهش روبرو می شود و 2 نفر دیگر نیز تاکید کرده اند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

این گزارش افزود: 687 نفر نیز در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده اند که از این تعداد هم 444 نفر معادل 65 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش روبرو می شود. 183 نفر دیگر معادل 27 درصد اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 60 نفر معادل 9 درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته بیش از 72 درصد کارشناسان اقتصادی و 58 درصد سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا با افزایش همراه می شود. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد حدود یک درصدی روبرو شده است.

از ابتدای امسال تاکنون 64 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 63 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران درباره قیمت طلا درست بوده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان و فعالان بازارهای بین المللی، انتشار آمارهای ناامید کننده رشد اقتصادی آمریکا در 3 ماه دوم امسال موجب خواهد شد تا فدرال رزرو تمایل کمتری برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده داشته باشد.

تازه ترین آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال به 2.6 درصد رسیده است. کاهش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بی شک به ضرر ارزش دلار خواهد بود و افزایش قیمت طلا را در پی خواهد داشت.

علاوه بر این ادامه نگرانی های سیاسی در کاخ سفید نیز می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها شود.

روسیه به تازگی به تلافی تحریم های جدید آمریکا تعداد کارکنان سیاسی در خاک خود را کاهش داده است. به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1280 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت طلا تا 1300 دلار فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید