خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
سه شنبه، 4 مهر 1396 - 02:58   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
  افزایش 6 درصدی تولید جهانی فولاد
  نزدیکی تعطیلات در چین و رکود بازار سنگ آهن
  عرضه انواع ورق گرم و میلگرد
  شاهد جهش بزرگی در حوزه معدن خواهیم بود/ اعطای وام 4 درصدی به معادن کوچک
  رشد ۳۲ درصدی تولید در شرکت فولاد هرمزگان
  زایش رونق از دل معادن متروک
  معدن گردشگری را رونق می‌دهد
  توقف رشد سه ماهه ورق سرد چین
  تحقق اهداف معدنی برنامه ششم توسعه، نیازمند رشد 15 درصدی سرمایه گذاری
  انتقال تجهیزات کارخانه صدر فولاد خرم آباد صحت ندارد
 
   اخبار ورزشی  
  آغاز جلسه کمیته فنی استقلال برای انتخاب سرمربی
  شهباززاده از لیست استقلال خط خورد
  روشن برای حضور در استقلال شرط گذاشت
  اظهارات دین‌محمدی پس از خروج از جلسه کمیته فنی
  دین محمدی: سرمربی استقلال اوایل هفته آینده معلوم می‌شود
  بهتاش فریبا سرمربی موقت استقلال می شود؟
  نزهتی: استقلال هر چقدر هم مشکل داشته باشد، باز هم استقلال است/ فقط ۳ امتیاز را می‌خواهیم
  فاتح تریم در آستانه سرمربیگری استقلال
  طاهری: سرمربی استقلال پس از بازی با سپیدرود مشخص می‌شود/جانشین منصوریان مربی خوب خارجی است
  سرمربی استقلال بعد از بازی با سپیدرود مشخص می‌شود/ جانشین منصوریان مربی خوب خارجی است
- اندازه متن: + -  کد خبر: 130192صفحه نخست » فولاددوشنبه، 26 تیر 1396 - 15:42
نخستین جابجایی محموله آهن اسفنجی کشور از طریق راه آهن یزد
 نخستین جابجایی محموله آهن اسفنجی کشور از طریق راه آهن یزد دنیای معدن -نخستین جابجایی محموله آهن اسفنجی از طریق حمل و نقل ریلی کشور، روز دوشنبه طی مراسمی با هدف کاهش معضلات زیست محیطی و صرفه جویی در زمان و هزینه ها، در محل راه آهن استان یزد انجام شد.
  

مدیرکل راه آهن استان یزد در حاشیه این مراسم گفت: بعد از احیای خط ریلی فرعی از ایستگاه اشکذر به فولاد آلیاژی به طول 14 کیلومتر که از 15 سال قبل ساخته شده بود محموله آهن اسفنجی برای نخستین بار در کشور از طریق خطوط ریلی جابجا شد.
سیدمصطفی داوودی افزود: این ریل متروکه و فراموش شده که 200 میلیارد ریال برای کشور هزینه داشته بعد از حدود 6ماه رایزنی با فولاد آلیاژی با حدود 500 تا 600 میلیون ریال احیا شد .
وی با بیان اینکه تاکنون آهن اسفنجی از طریق جاده و کامیون و تریلی از فولاد اردکان جابجا می شد، اضافه کرد: با راه اندازی این خط ریلی که مسائل ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده ضمن صرفه جویی در اقتصاد شاهد صرفه جویی در زمان نیز خواهیم بود.
مدیرکل راه آهن یزد درباره مزایای حمل و نقل ریلی آهن اسفنجی اظهار کرد: آهن اسفنجی چون محصول تولیدی کارخانه است آلودگی دارد ضمن آنکه حمل جاده ای آن برای ایمنی مردم مشکلاتی دارد از این رو حمل ریلی می تواند این دو مشکل را برطرف کند.
داوودی ادامه داد: از سوی دیگر روزانه 30 تا 35 کامیون محموله آهن اسفنجی فولاد اردکان را جابجا می کنند در حالی که این محموله از این تاریخ به بعد از طریق یک رام قطار با یک هفتم سوخت کامیون ها جابجا که موجب صرفه جویی اقتصادی می شود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث محیط زیستی هم حمل و نقل ریلی یک بیست و چهارم حمل جاده ای آلودگی دارد و این امر مزیت بزرگی است که می تواند در حمل محموله صنعتی بیشتر مورد توجه باشد.
وی گفت: ضمن آنکه بار حمل شده با یک رام قطار ظرف یک تا 2 ساعت تخلیه می شود در حالی که تخلیه بار کامیون ها زمان بیشتری نیاز داشت و این امر در واقع منجر به صرفه جویی زمان نیز خواهد شد.
تولید آهن اسفنجی، اصلی ترین حلقه راه اندازی یک مجتمع کامل فولادسازی است که زنجیره آن از سنگ آهن شروع و به محصول شمش و مقاطع فولادی خاتمه می یابد .
در طرح های توسعه می توان یک کارخانه گندله سازی برای تامین گندله مورد نیاز به عنوان نخستین حلقه این زنجیر در نظر گرفت .
راه آهن استان یزد با سهم بیش از 37 درصدی حمل و نقل بار راه آهن ایران در طول 16سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته است.
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می کند.
در مسیر راه آهن یزد به عنوان پرترددترین محور کشور روزانه 130رام قطار مسافری و باری یعنی هر 12 دقیقه یک قطار از راه آهن یزد عبور می کند و به طور میانگین بیش از 40هزار تن بار از بخش های معدنی و سایر بخش ها از طریق این سیستم حمل و نقل استان جابجا می شود.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار