130178

توضیح رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد لغو بازی استقلال -پرسپولیس

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: نباید برای مسابقه‌ای که حق پخش ندارد و به صورت دوستانه هم برگزار می‌شود لیگ را با تاخیر برگزار و سوپرجام را لغو کنیم.

سعید فتاحی درباره اینکه دربی استقلال و پرسپولیس لغو شد و بسیاری برگزاری سوپرجام را در این‌باره دخیل می‌دانند، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «سازمان لیگ همان اول هم اعلام کرد که دو باشگاه درخواستی برای برگزاری دربی نداده‌اند و البته که تاریخ برگزاری سوپرجام سی‌ام تیرماه بود. البته هر دو باشگاه بعد از اینکه ما عنوان کردیم چنین درخواستی به ما نشده است درخواست خود را برای انجام بازی در آلمان مطرح کردند.»

وی ادامه داد: «با توجه به اینکه استقلال و پرسپولیس اعلام کردند که برگزاری بازی در آلمان درآمد خوبی برای آنها به همراه دارد،ما هم هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا این بازی برگزار شود. اگرچه با به‌تاخیر افتادن دو مسابقه در هفته نخست در انجام دیگر بازی‌های لیگ هم با اخلال و تداخل کاری مواجه می‌شدیم ولی برای کمک مالی به این باشگاه‌‌ها به صورت شفاهی پذیرفتیم تا بازی‌ها به خاطر بازی سرخابی‌ها در آلمان با تاخیر برگزار شود.»

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: « البته ما با به تاخیر انداختن بازی‌های لیگ در حق دیگر تیم‌ها ظلم می‌کردیم و باعث می‌شدیم تا برنامه آنها به مشکل بخورد. آنها حق دارند برنامه‌شان را بدانند تا براساس آن برنامه‌ریزی کنند. ما 30 هفته رقابت‌های لیگ را باید برگزار کنیم و نباید برای مسابقه‌ای که حق پخش ندارد و به صورت دوستانه هم برگزار می‌شود این بازی‌ها را با تاخیر برگزار و سوپرجام را لغو کنیم. ما تحت هیچ‌شرایطی سوپرجام را کنسل نمی‌کنیم و اگر مشکل حق پخش هم حل شود سعی می‌کنیم به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که فشار کمتری به تیم‌هایی که در هفته نخست با پرسپولیس و استقلال بازی دارند، بیاید. بالاخره آنها هم زحمت کشیده‌اند و می خواهند ثمره تلاششان را ببینند.»

او درباره اعتراض مجید جلالی به تاخیر قرعه‌کشی لیگ برتر و همچنین برخی اعتراض‌ها درباره وقفه‌هایی که در برگزاری لیگ هفدهم ایجاد می شود، گفت: «درباره اینکه ما قرعه‌کشی لیگ را از 12 تیر به 18 موکول کردیم حق با مجید جلالی است. اگر چه کوتاهی اسپانسر موجب شد ما قرعه‌کشی لیگ را به تاخیر بیاندازیم. بالاخره مربیان با توجه به برنامه‌هایی که دارند به‌دنبال این هستند تا حریفان خود را شناسایی کنند و براساس آن وضعیت تیم‌شان را برای انجام این بازی‌ها مشخص کنند.»

فتاحی یادآور شد: «ما اعتراض رسمی مبنی بر وقفه‌های لیگ هفدهم نداریم چون طبق برنامه داده شده به باشگاه‌ها ما فقط در فیفادی‌ها تعطیل هستیم که در آن زمان هم تیم‌هایی که ملی‌پوش ندارند یا یک ملی‌پوش دارند بازی‌های‌شان برگزار می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید