130141

پیگیر اختصاص بودجه ایمنی معادن هستیم

دنیای معدن - فرماندار کوهبنان گفت: در تلاش هستیم تا مبلغی برای ایمنی معادن اختصاص داده شود تا کارگران با آرامش بیشتری در محیط کار حاضر شوند.

کمیسیون کارگری کوهبنان ظهر امروز با حضور نمایندگان کارگران و مسوؤلان معادن در محل دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.

محمدرضا مهدلو فرماندار کوهبنان در ابتدای این جلسه اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال تاکید شده است، جای دارد که کارگران، پیمانکاران و مسوؤلان معادن در کنار هم در راستای افزایش تولید گام بر دارند.

وی بر راه اندازی افق های جدید در معادن تاکید کرد و ادامه داد: با فراهم کردن امکانات و تجهیزات به روز و همچنین بستر ایمنی بیشتر تمام تلاش خود را به کار ببریم که هر روز شاهد افزایش تولید باشیم.

فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته به جای رفع چالش های مربوط به جامعه کارگری و تلاش در راستای بهبود تولید، فکر و وقت صرف اعتراضات مربوط به جامعه کارگری شد.

وی بیان داشت: مسوؤلان باید در پرداخت حقوق و مزایا به گونه ای عمل کنند که منجر به اعتراض کارگران نشود که در نهایت این اعتراضات منجر به کاهش تولید و متضرر شدن معادن و پیمانکاران خواهد شد.

مهدلو ابراز داشت: در حال حاضر نسبت به سال های گذشته با توجه به تلاش کارگران معادن زیر پوشش شرکت و تعامل بیشتر کارگران و مسؤولان معادن شاهد افزایش تولید بودیم که این مهم موجب شد بخشی از بدهی های شرکت پرداخت شود.

رئیس کمیسیون کارگری شهرستان کوهبنان گفت: در تلاش هستیم تا مبلغی برای ایمنی معادن اختصاص داده شود تا کارگران با آرامش بیشتری در محیط کار حاضر شوند و دیگر شاهد حوادث جرحی و فوتی در معادن نباشیم.

در ادامه این جلسه نمایندگان کارگران به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند و خواستار مساعدت دولت و مسوؤلان شرکت زغال سنگ برای رفع مشکلات و افزایش تولید شدند.

اقتصاد کوهبنان به معادن زغال سنگ وابسته است

یدالله زمانی نماینده کارگران معدن اصلی گفت: اقتصاد شهرستان کوهبنان به معادن زغال سنگ بستگی دارد، لذا همگان باید در راستای رونق معادن گام برداریم.

وی تاکید کرد: همه تلاش ها باید در راستای راه اندازی افق 2400 صورت پذیرد تا این طرح هر چه زودتر اجرایی شود که در افزایش تعداد کارگران و تولید موثر است و در غیر این صورت در آینده شاهد بیکاری بخشی کارگران خواهیم بود.

زمانی عنوان کرد: بحث چهار درصد بیمه کارگران زیر پوشش تامین اجتماعی پیگیری شود تا در زمان بازنشستگی ما دچار مشکل نشویم، چرا که تعدادی از کارگران در آستانه بازنشستگی قرار دارند.

مهدی خالداری نماینده کارگران معدن هشونی گفت: برای رفع برخی مشکلات کارگران، وزیر، معاونان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در اعماق درونی زمین و در جمع کارگران حاضر شوند تا سختی کار را از نزدیک ببیند که این مهم در رفع مشکلات مربوط به جامعه کارگری موثر است.

جلوگیری از واردات زغال سنگ به کشور

محمدرضا گلستانی نماینده کارگران معدن چشمه پودنه نیز گفت: اگر بخواهیم وضعیت کارگران و معادن رونق پیدا کند، باید تلاش شود تا مانع ورود زغال به کشور شویم در غیر این صورت افزایش قیمت چندان منافعی برای کارگران ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما توقع داریم تبعیضی بین کارگران معادن زغال سنگ بخش خصوصی و دولتی نباشد تا کارگران با دلگرمی بیشتری در محل کار حاضر شوند.

در این جلسه حاضران خواستار پرداخت یارانه به بخش ایمنی معادن، رفع بخشی از مشکلات بهداشتی معادن، احیای انجمن مسؤولان ایمنی معادن و ... شدند.

در پایان این جلسه محسن سیف الهی رئیس اداره کار کوهبنان درخواست کرد که لباس کار کارگران معادن در تولیدهای شهرستان دوخته شود.

وی گفت: بدون هیچ گونه چشم داشتی با کسانی که ایمنی معادن را رعایت نکنند برخورد خواهد شد تا دیگر شاهد حوادث جرحی و فوتی در معادن نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید