130129

قوانین خشک وزارت صنعت دست و پای معدنی ها را می بندد

دنیای معدن - عضو هیئت مدیره اتحادیه سنگ آهن ایران گفت: قوانین خشک وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوی توسعه فعالیت های معدنی را گرفته و باعث افت شدید در خروجی معدن می شود.

مهرداد اکبریان عضو هیئت مدیره اتحادیه سنگ آهن ایران گفت: نقطه ضعف اصلی بخش معدن کشور تاثیر بیش از اندازه آن از قیمت های جهانی است. این امر موجب شده که حیات و یا سرمایه گذاری معدنی به راحتی از بین رفته و یا باعث کند شدن طرح های معدنی کشور شود.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهایی برای کاهش وابستگی معادن به قیمت های جهانی، افزود: یک سری از موضوعات معدن برمی گردد به قوانین خشک وزارت صنعت،معدن و تجارت که توسعه فعالیت های معدنی را از آن گرفته و باعث افت شدید خروجی معدن شده است.

اکبریان تصریح کرد: بخش دیگر مشکلاتی معدن ، خدماتی است که باید به معادن داده شود. این خدمات ثبات قیمت نداشته و به سرعت با افزایش قیمت دلار ، قیمت های آن نیز بالا می رود ، که این نشان از عدم مدیریت و سازماندهی صحیح در این حوزه دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه سنگ آهن ایران اذعان داشت: نیازبه تغییر الگو در راهبردهای معدنی کشور داریم و باید معدن را ازحالت گذرا به شرایط ثبات برسانیم.

وی در پایان تاکید کرد: هدف ما این است که معدن داری سنتی را به مدرن با هلدینگ ها و شرکت های بزرگی تبدیل کنیم و این امر آنقدر مهم است که می طلبد کارگروه ویژه ای در دولت برای معدن تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید