130018

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس: بانک صنعت و معدن بانکی بدون دغدغه و هماهنگ است

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی درخصوص عملکرد بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک مثبت و دارای نگاه متفاوت است.
وی که با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن سخن می گفت افزود: دسترسی به سطوح بالای مدیریتی این بانک به سهولت انجام می شود و این نکته بسیار مثبتی است .
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در مجموع با توجه به وضعیتی که در صنعت کشور وجود دارد، با عملکرد موثر و مثبت بانک صنعت و معدن وضعیت صنعت کشور نسبت به گذشته بهتر شده و این اتفاق ناشی ازتصمیمات و اقدامات هوشمندانه ای است که بانک یاد شده درقالب طرح رونق تولید برای صنایع کوچک و متوسط انجام داده است.
سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدامات بانک صنعت و معدن در شهر لنگرود بیان داشت: در شهر ما چندین طرح با تامین مالی و حمایت این بانک بهره برداری شده است که از آن میان می توان به طرح کشتارگاه صنعتی، سردخانه 10 هزار تنی و کارخانه تولید نایلکس که به طور کلی موجب ایجاد 800 شغل شده اشاره کرد.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس در ادامه تصریح کرد: بانک صنعت و معدن به دلیل اینکه متولی صنعت کشور است با تنگناهای اولویت اجرای طرح ها و شرایط تخصیص منابع به صنایع کوچک و متوسط آشنایی و اشراف کامل داشته و از همه مهمتر درک صحیحی است که از مشکلات صنعت دارد و همین موضوع باعث می شود که عملکرد این بانک در جهت رونق تولید و صنعت کشور بسیار تاثیرگذار باشد.
لاهوتی در پاسخ به تاثیر عملکرد بانک صنعت و معدن بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی کاهش نگاه به واردات و افزایش توجه به صادرات کشور است، چراکه با کاهش واردات به کشور، رونق و افزایش تولید داخلی و اشتغال را شاهد خواهیم بود.
لاهوتی درباره ظرفیت های تولید داخلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 75 میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور وجود دارد که به طور متوسط حدود 40 درصد آن کالاها ظرفیت تولید در داخل کشور را دارد و به راحتی می تواند در داخل کشور با حمایت دولت و ارگان های مربوطه تولید شود.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر تاکنون سالانه 10 هزار تن نایلکس از کشور کره جنوبی وارد کشور می شود که با حمایت های جناب مهندس افخمی شرایط تولید همین کالا در کشور فراهم شده و حالا کره ای ها با حضور در ایران به عنوان یکی از سرمایه گذاران تولید نایلکس حضور دارند و نکته جالب توجه اینکه نایلکس در ایران تولید شده به کشورهای آسیای میانه صادر می شود.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس در پایان به جمله ای درباره بانک صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: بانک بدون دغدغه و بانکی که آرامش در تمام لایه های مختلف آن موج می زند و ناهماهنگی در این لایه ها وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید