130002

رایزنی برای فعال کردن صنایع پایین دستی آلومینیوم جنوب

دنیای معدن -وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از مجتمع آلومینیوم جنوب گفت: رایزنی برای فعال کردن صنایع پایین دستی آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حال انجام است.

از لامرد، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از مجتمع آلومینیوم جنوب با حضور در جمع خبرنگاران افزود: مجریان پروژه آلومینیوم جنوب باید بیشتر کار و تلاش کنند تا اینکه پروژه براساس برنامه زمان بندی شده در مهرماه ۹۷ به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذار برای فعال کردن بخش صنایع پایین دستی آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد درحال انجام است که فاز نخست آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن؛ تقریبا نزدیک به تولیدات فعلی کشور، حدود ۳۵۰ هزار تن و ظرفیت قابل توجهی است.

وزیر صنعت با بیان اینکه فاز نخست آلومینیوم جنوب دارای ظرفیت بسیار خوبی برای فعال کردن صنایع پایین دستی در این منطقه است، اظهار کرد: رایزنی برای فعال کردن صنایع پایین دستی آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حال انجام است و با همین ظرفیت اولیه می توان اشتغال های متنوعی با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد کرد.

وزیر صنعت از نیروگاه برق غدیر و مجتمع آلومینیوم جنوب بازدید کرد و در جریان روند اجرای این طرح ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد قرار گرفت.

طرح آلومینیوم جنوب در ۳ فاز مستقل به ظرفیت تقریبی یک میلیون تن آلومینیوم اولیه و آلیاژی مصوب و برنامه ریزی شده است که عملیات اجرایی فاز نخست طرح با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم (با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۵۱ درصد سهام و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با ۴۹ درصد) با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و رفع تحریم ها، در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهور به استان فارس در اوایل اردیبهشت ماه ۹۴ آغاز شد. احداث بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم در کشور متشکل از همه کارگاه ها و تاسیسات جانبی مورد نیاز به همراه نیروگاه اختصاصی و تاسیسات ساحلی و بندری ؛ تاثیر بزرگی بر اقتصاد منطقه و کشور خواهد داشت.

آلومینیوم جنوب، به عنوان بزرگترین طرح آلومینیوم کشور ۳۰۰ هزار تن تولید خواهد داشت که از این میان، ۱۵۸هزار تن به آلیاژ تبدیل می شود که اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای آن، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار است.

به گفته مستقیمی مدیرعامل آلومینیوم جنوب؛ راه اندازی این طرح (با احتساب طرح های جانبی) موجب اشتغالزایی حدود ۴ هزار نفر به طور مستقیم و ۶ هزار نفر به طور غیرمستقیم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید