129983

در "اجلاس تکنولوژی در معدنکاری ایران" تاکید شد:‏

تکنولوژی، تامین مالی و ماشین آلات؛ مثلث همکاری معدنی ایران

دنیای معدن - مشاور امور بین‌الملل ایمیدرو در مراسم افتتاحیه " اجلاس تکنولوژی در معدنکاری ایران تاکید کرد: تکنولوژی، تامین مالی و ماشین آلات، مثلث همکاری های معدنی ایران با شرکت های خارجی است.

محمد طاهری با اعلام مطلب فوق در این اجلاس ‏گفت: این بخش ها به عنوان اولویت های همکاری معدنی ایران با طرف های خارجی به شمار می آید.

وی افزود: ‏تا افق 1404 برنامه های وسیعی برای توسعه در حوزه های فولاد برای دستیابی به ظرفیت تولید 55 میلیون تن، مس به 440 هزار تن و آلومینیوم به 1.5 میلیون تن داریم و این برنامه ها شرایط متنوعی برای همکاری های بین المللی فراهم کرده است.
طاهری ادامه داد: وجود ذخایر معدنی 57 میلیارد تنی و 68 نوع ماده معدنی در کنار ذخایر انرژی و همچنین دسترسی به بازارهای مصرف، از جذابیت های سرمایه گذاری و همکاری با ایران است.
مشاور بین الملل ایمیدرو گفت: این اجلاس با توجه به حضور شرکت های معتبر خارجی، فرصت جدیدی ‏برای انتقال دانش به بخش معدن و صنایع معدنی ایران خلق می کند.
به گفته طاهری، جزئیات بیشتری از برنامه توسعه معادن ایران و فرصت های همکاری در این اجلاس ارایه می شود.‏
وی یادآور شد: طی 4 سال اخیر برنامه 250هزار کیلومتر مربعی در 21 استان کشور به اجرا درآمده که پشتوانه ای برای تامین مواد معدنی خواهد شد.‏
مشاور بین الملل ایمیدرو خاطر نشان کرد: ‏قوانین کشور از سرمایه گذاری خارجی پشتیبانی می کند و ایمیدرو نیز حمایت های لازم را در این موضوع انجام می دهد.
اجلاس تکنولوژی در معدنکاری ایران در روزهای 20-21 تیرماه در هتل اسپیناس خلیج فارس برگزار می شود.‏ ‏

دیدگاهتان را بنویسید