129870

عدم نظارت کافی وزارت صنعت بر ایمنی معادن/ معدن زمستان یورت جزء ایمن ترین معادن کشور بود

دنیای معدن - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نظارت های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ایمن سازی معادن افزایش پیدا نکند، باز هم شاهد حوادث تلخی در بخش معدن می شویم.

رضا انصاری، در خصوص ایمن سازی معادن کشور و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در معادن، اظهار داشت: طبق گزارش معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی، معدن حادثه دیده زمستان یورت آزادشهر جزء ایمن ترین معادن کشور بود، این تصور را باید داشت که باقی معادن کشور دارای شاخصه های استاندارد پایین تری از این معدن باشند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید احتمال مشاهده حوادثی مانند حادثه معدن یورت را بدهیم، گفت: در بحث ایمنی معادن کشور یکی از مشکلات ضعف نظارت ها است که از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجات بوده و این وزارتخانه وظایف خود را به خوبی انجام نداده است.

انصاری با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات معادن کشور برخوردار نبودن از تکنولوژی های روز دنیا است، اضافه کرد: مدیریت معادن کشور به معنای واقعی کلمه به بخش خصوصی واگذار نشده است باید بتوانیم در بخش های صنعت و معدن خصوصی سازی را به معنای واقعی کلمه عملی کنیم.

وی افزود: باید به سمت رقابت پذیری بخش های صنعت و معدن کشور حرکت کنیم و دولت و مجلس شورای اسلامی نقش نظارتی خود را به خوبی هرچه تمام تر ایفا کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: اگر در ادامه کار در این زمینه ها پیگیری های جدی صورت نگیرد ممکن است اخبار بدی را در حوزه معادن بشنویم./

دیدگاهتان را بنویسید