129549

شروع به کار معدن یورت از 2 ماه دیگر/ بیمه جان باختگان در تلاطم انحصار وراثت

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان از بازگشت کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت گلستان تا 2 ماه آینده خبر داد.

حسینقلی قوانلو در ارتباط با آخرین وضعیت کارگران و جانباختگان معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر، اظهار کرد: بخشی از کارگران برای سرعت بخشیدن به عملیات آوار برداری به این معدن اعزام شدن تا کمیته حقیقت یاب بتواند گزارش و علت این حادثه را سریع تر اعلام کند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان، افزود: همچنان بخشی از لوکومتیو در زیر آوار قرار دارد و برای اعلام نهایی کمیته حقیقت یاب باید این آوارها به صورت کامل از محل خارج شود.

وی با بیان این که تعدادی از کارگران به علت مطالبه حق خود مانع از آواربرداری شدند که با تفاهماتی که در جلسات با این کارگران گذاشته شد در نهایت انجام عملیات آوار برداری در حال انجام است و در روزهای آینده جزئیات بیشتری در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

قوانلو با اشاره به این که انتظار میرود تا 2 ماه آینده تمامی کارگران به معدن باز گردند، خاطرنشان کرد: با اتمام آوار برداری ها و برطرف شدن ایرادات تونل های معدن، کارگران می توانند به سر کار خود بازگشته البته برخی تونل ها تقویت تهویه نیاز دارد که در حال انجام است لذا امیدواریم تا 2 ماه آینده تمامی کارگران بر سر کار خود بازگردند و ظرف این 2 ماه به صورت مرحله ای کارگران به محل کار خود باز خواهند گشت.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان، ادامه داد: بیمه بیکاری کارگران به غیر از 15 نفر که در بیمه آن ها مشکلاتی از قبیل تعلق نگرفتن بیمه بیکاری یا سقف بیمه بیکاری آنها پر شده بود، وجود داشت و به محل حادثه برای کمک به آوار برداری بازگشتند.

وی گفت: در بحث فوت شدگان مستمری آن ها پرداخت شده و حق بیمه آن ها توسط بیمه به حساب دادگستری واریز شده که به محض مشخص شدن انحصار وراثت آن ها به خانواده ها پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید