129501

تقویت ۹۵ واحدی شاخص کل بورس/ فلزی ها و فولادی ها پیشرو شدند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 10 خرداد ماه 96 با افزایش 95 واحدی روی رقم 78 هزار و 799 واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 65 واحدی عدد 17 هزار و 181 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 158 واحدی به رقم 85 هزار و 988 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 96 واحدی به رقم 54 هزار و 343 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 34 واحدی عدد 176 هزار و 590 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 6 واحدی به 904 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر با 25 واحد ،فولاد مبارکه با 20 واحد و تجارت الکتریک پارسیان با 8 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه گذاری غدیر با 7 واحد ، گسترش نفت و گاز پارسیان با 5 واحد و آهنگری تراکتور سازی ایران با 3 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 229میلیارد تومان نمایش داده شد که در بازار نقدی اندکی از 102 میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن بیش از 412 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 37 هزار و 145 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های صنایع کاغذسازی کاوه، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، ایران دارو، کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های بهمن دیزل، حق تقدم استفاده نشده فولاد افزا سپاهان، اوراق اجاره صچاد و اوراق محاربه صشرق، بانک حکمت ایرانیان ، نفت پاسارگاد، پتروشیمی خراسان، حق تقدم خرید سهام توسعه حمل ونقل ریلی پارسیان و تولید مواد اولیه دارویی البرزبالک بازگشایی شدند.

امروز همچنین 99.4 درصد از سهام شرکت آهن و فولاد ارفع از سوی شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به قیمت پایه هر سهم 285 تومان روانه میز فروش فرابورس شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 30 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه بود.

طی معاملات امروز بازار سهام هم زمان با بازگشایی اغلب نمادهای معاملاتی در حالی شاهد پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و برخی معدنی ها هم سو با افزایش اقبال خریداران اغلب حقیقی سهام بود که در بازار ابزارهای مالی بورس، اوراق اختیار فروش برای سبدگردان های حرفه ای این بازار توأم با بازدهی خوبی بود.

هم زمان در گروه قندی ها نیز امروز معامله گران حقیقی در حجم های محدود به رنج شدن قیمت سهام در تک سهم های این گروه به نظاره نشستند. در گروه معدنی ها در حالی اصلاح قیمت سهام در کنار برگزاری روزهای پرترافیک فصل مجامع مورد توجه معامله گران کم تعداد بازار سهام قرار گرفته که در این بین گروه سرب و روی با جذابیت دوچندانی برای معامله گران اغلب حقیقی خودنمایی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید