129393

واحدهای معدنی دامغان برای اشتغالزایی نیازمند ارایه تسهیلات رونق تولید است

دنیای معدن -فرماندار دامغان گفت : واحدهای معدنی دامغان برای اشتغالزایی نیازمند ارایه تسهیلات رونق تولید از سوی بانک های عامل و رفع چالش کم آبی است.

علی اصغر مجد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وجود 116 واحد معدنی در دامغان ، افزود : از این تعداد فقط 55 واحد معدنی در شهرستان فعالیت دارد و بقیه به دلیل مشکلات عدیده درآمدی و نداشتن بازار فروش تعطیل است.
وی اظهارداشت : امروز معادن دامغان به دلیل نبود بازار و مشکلات عدیده به خام فروشی محصولات روی می آورند و در صورت رفع مشکلات این بخش ، می توان توسعه و اشتغال را به مردم دامغان هدیه داد.
وی خاطرنشان کرد : 60 واحد معدنی دامغان فقط 10 درصد سهم اشتغال برای جوانان این شهرستان را دارند و این امر با وجود ظرفیت های بسیار خوب معادن در منطقه قابل قبول نیست.
مجد تصریح کرد : باید تدبیری صورت گیرد تا بتوانیم از خام فروشی معادن جلوگیری کنیم و با ارزش افزوده محصولات جانبی و صنایع تبدیلی می توان به واحدهای مولد و اشتغالزای شهرستان کمک شایانی کرد.
فرماندار دامغان اولویت دولت در شهرستان را احیای واحدهای صنعتی دامغان ذکر و اضافه کرد : امروز اشتغال جوانان یکی از مشکلات عدیده این شهرستان است به همین دلیل برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی ضروری است.
وی در رابطه با مشکلات واحدهای صنعتی دامغان تصریح کرد : نبود نقدینگی، بدهکاری، سودهای بانکی، نبود بازار مناسب و مداوم برای تولیدات باعث شده تا واحدهای صنعتی دامغان شرایط سختی را بگذرانند و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی در زمینه رفع مشکلات این واحدها امروز مطالبه عمومی و فعالان بخش صنعت محسوب می شود.
وی اضافه کرد : رفع مشکلات تولید در سه بخش معدن، صنعت و کشاورزی در دامغان بر عهده یک نهاد نیست و باید همه مسئولان در راستای این مهم همدل و همراه شوند تا شاهد توسعه و پیشرفت در این شهرستان باشیم.
فرماندار دامغان درباره واحدهای ثبت نام شده در سامانه بهین یاب کارگروه رفع موانع تولید، گفت: از 2 هزار و 780 واحد ثبت نام شده در سال 95 در این سامانه فقط 53 واحد از دامغان است و از این تعداد فقط 10 واحد تولیدی تسهیلات دریافت کردند.
شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

دیدگاهتان را بنویسید