129388

استقلال نشد، خداحافظ فوتبال

فصل گذشته لیگ ستارگان قطر برای جباری سخت شروع شد و با بدشانسی تمام به پایان رسید، مصدومیت بیش از گذشته او را آزار داد و هرگز از آن جباری همیشگی خبری نبود، همین عملکرد او باعث شد در تفکر مسوولان الاهلی جایی نداشته باشد و به همین خاطر زمزمه‌هایی درباره حضورش در لیگ برتر به وجود بیاید.

فصل گذشته لیگ ستارگان قطر برای جباری سخت شروع شد و با بدشانسی تمام به پایان رسید، مصدومیت بیش از گذشته او را آزار داد و هرگز از آن جباری همیشگی خبری نبود، همین عملکرد او باعث شد در تفکر مسوولان الاهلی جایی نداشته باشد و به همین خاطر زمزمه‌هایی درباره حضورش در لیگ برتر به وجود بیاید. هر چند به نظر می‌رسد جباری در روزهای دوری از استقلال، گزینه دیگری را مدنظر نداشته باشد اما حتی در صورت تمایل جباری، جایی برای این بازیکن ملی‌پوش سابق کشورمان در لیگ برتر نخواهد بود.

هفته‌های پایانی لیگ ستارگان قطر برای مجتبی جباری روزهای خوبی را رقم نزد، در حالی که این لژیونر کشورمان در اوایل فصل بازی‌های خوبی را برای الاهلی قطر انجام داده بود، هفته‌های پایانی باز هم با مصدومیت‌های مداوم روبه‌رو شد و نتوانست آنطور که باید انتظارات مسوولان و کادر فنی این تیم قطری را برآورده کند.


البته جباری در پایان فصل در مصاحبه‌ای از دلایل ناکامی پرده برداشت و در حقیقت همه چیز را گردن سرمربی تیمش انداخت اما او به خوبی می‌دانست که دوری او از ترکیب الاهلی و پا گذاشتن به روزهای ناکامی تنها به دلیل مصدومیت‌های او و ضعف بدنی‌اش بود.

در حالی که جباری تلاش داشت همچنان به فوتبالش در قطر ادامه دهد اما شرایط پیش آمده برای او در هفته‌های پایانی باعث شد تا خروج او از قطر و تمایلش به سمت لیگ برتر کشورمان کاملا آشکار شود.

صحبت‌های او طی روزهای گذشته و بعداز تقریبا قطعی شدن جدایی‌اش از الاهلی کاملا نشان می‌داد که جباری تلاش دارد در لیگ برتر کشورمان به میدان برود و حتی حرف‌هایی هم در باره استقلال زده بود اما باید دید آیا جباری جایی برای بازی در لیگ برتر دارد، به طور طبیعی اولین گزینه‌ای که در لیگ برتر برای جباری می‌توان تصور کرد، حضورش در استقلال و کنار آبی پوشان بود که منصوریان آب پاکی را روی دست او ریخت و عنوان کرد تیمش نیاز به جباری ندارد.

این از استقلال که حداقل در حال حاضر جایگاهی برای جباری در نظر نگرفته است.

یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی را می‌توان ذوب‌آهن در نظر گرفت که با حضور امیر قلعه‌نویی در این تیم، جباری باید قید حضور در ذوب‌آهن به‌عنوان شاگرد قلعه‌نویی را هم بزند.

دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان هم می‌تواند مقصد جباری بعد از جدایی از الاهلی باشد اما آخرین جدایی جباری از سپاهان با حاشیه‌های فراوانی همراه بود که بعید به نظر می‌رسد کسی از این باشگاه رضایت به جذب بازیکنی بدهد که آنطور از سپاهان جدا شد و البته سپاهان با داشتن مربی جوان پسندی مانند کرانچار، جباری در برنامه‌های او جایی نخواهد داشت.

تراکتورسازی تبریز هم می‌توانست یکی از مقصدهای جباری برای لیگ هفدهم باشد اما ناگفته پیداست که این تیم تبریزی اگر هم بخواهد نمی‌تواند با جباری وارد مذاکره شود، چرا که محرومیت این باشگاه از جذب بازیکنان جدید، این اجازه را به آنها نخواهد داد.

این شرایط باشگاه‌هایی است که می‌توانستند گزینه‌های مناسبی برای جباری باشند که هیچ کدام فعلا شرایط جذب این هافبک لژیونر فوتبال کشورمان را ندارند اما تیم‌ها و باشگاه‌های باقی مانده لیگ برتر، اولا گزینه‌های مناسبی برای جباری نخواهند بود و در برخی از موارد قطعاً او ترجیح خواهد داد، خداحافظی کند تا با این تیم‌ها به میدان برود.

با این اوصاف خیلی قاطعانه باید گفت این لیگ جایی برای مجتبی جباری ندارد و این بازیکن در صورتی که بخواهد همچنان به فوتبالش ادامه دهد باید به فکر مشتری دیگری باشد و شاید باز هم تمایل به خارج از کشور داشته باشد که با شرایط سنی او و البته سابقه فصل گذشته‌اش در الاهلی بعید به نظر می‌رسد چنین شرایطی برای جباری مهیا شود.

باید پذیرفت که این بازیکن در شرایطی قرار دارد که به طور اجباری به سمت خداحافظی سوق داده می‌شود و امید چندانی به حضور مجدد او در زمین مسابقه وجود ندارد، هر چند هنوز هم به طور قاطع نمی‌توان خداحافظی جباری را پیش کشید اما او گزینه‌های محدودی برای ادامه حیات در فوتبال دارد.

البته این نکته را هم می‌توان عنوان کرد که به طور حتم تیم مورد علاقه جباری برای حضور در ایران، استقلال خواهد بود و ممکن است حتی نیم‌فصل اول رقابت‌ها را به امید بازگشت به استقلال بیرون بنشیند و منتظر تغییر و تحولات روی نیمکت استقلال باشد، هر چند شاید حداقل در لیگ هفدهم به واقعیت تبدیل نشود.

پیش از این جباری در خصوص ادامه فوتبالش و همچنین مذاکره با استقلالی‌ها گفته بود: «هنوز تصمیم نگرفته‌ام بازی کنم یا خداحافظی. باید اول این تصمیم خود را نهایی کنم. اگر خواستم بازی کنم مذاکرات جدی‌ام را ادامه می‌دهم اگر نه کفش‌هایم را می‌آویزم.»

به نظر می‌رسد جباری در شرایطی قرار گرفته که گزینه اول او همچنان استقلال است و گزینه بعدی‌اش خداحافظی، با این اوصاف نباید انتظار داشت او سر از تیم دیگری در بیاورد، حتی اگر شرایط هم مهیا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید