128958

اعتراض برخی تشکل های معدنی به عدم دعوت در نشست وزارت صنعت

دنیای معدن -در پی عدم دعوت از برخی تشکل‌ها در نشست خبری دیروز(دوشنبه) وزارت صنعت، معدن و تجارت که با حضور معاون وزیر صنعت و برخی تشکل های معدنی برگزار شده بود، انجمن سنگ آهن و اتحادیه تولیدکنندگان محصولات معدنی با برگزاری نشستی با خبرنگاران اعتراض خود را اعلام کردند.

قدیر قیافه، رئیس انجمن سنگ آهن با اشاره به تفاوت‌های آماری درخصوص میزان اشتغال در معادن که روز گذشته از سوی معاون وزیر اعلام شده بود، گفت: آمار آقای سرقینی درباره اشتغال معدنی و تعداد کارگران بیکار شده معادن یقینا اشتباه است و انجمن ظرف یک هفته آینده قطعا آمار اشتغال کارگران معادن سنگ آهن را اعلام خواهد کرد.

همچنین بهرام شکوری، نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران نسبت به اقدامات وزارت صمت در حوزه معدن و به خصوص معادن سنگ آهن اعتراض کرد و گفت: اگر سیاست‌های وزارت صنعت درخصوص معادن تغییر نکند، به زودی بخش معدن در اقتصاد کشور سقوط خواهد کرد.

این فعال اقتصادی با اشاره به مشکلات عدیده معادن کشور گفت: بهره مالکانه یا حقوق دولتی، مالیات، افزایش هزینه‌های حمل و نقل و قیمت تمام شده، معادن را به کما برده و بخش بزرگی از معادن متوسط و کوچک کشور، در آستانه تعطیلی و تعدیل نیرو قرار دارند.

وی ادامه داد: برخی سیاست‌های کلان اقتصادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت به درستی تبیین نشده و بدون در نظر گرفتن شرایط روز اقتصاد اجرا می‌شوند. به‌طور مثال ما نمی‌توانیم میزان مالیات و حقوق دولتی معادن را در شرایط رونق مانند دوران رکود یا بر عکس تعیین کنیم.

به گفته وی، این سیاست‌گذاری‌ها باید بر مبنای اقتضائات روز در اقتصاد کشور انجام شود تا بتوان به ادامه حیات معادن فکر کرد.

همچنین سجاد غرقی، نماینده اتحادیه تولیدکنندگان محصولات معدنی نیز در این نشست گفت: بخش معدن از کمترین حمایت دولت برخوردار است و از بسته ۱۶ هزار میلیارد تومانی حمایتی دولت، ریالی نصیب بخش معدن نشد.

دیدگاهتان را بنویسید