128912

تحریم های داخلی مانع فراروی توسعه معادن به شمار می رود

دنیای معدن -رئیس سازمان نظام مهندسی و عضو شورای عالی معادن کشور، تحریم های داخلی را ازجمله عوامل موانع فراروی توسعه معادن برشمرد.

نادعلی اسماعیلی صبح دوشنبه در نشست هیئت مدیره خانه صنعت و معدن مازندران اظهار داشت: خوشبختانه معادن متنوع و ظرفیت های معدنی بالایی داریم و رشد بالایی را در حوزه معادن و فرآوری آن ها شاهد هستیم و پیشرفتهای زیادی حاصل شد که فردایی بهتر را نوید می دهد.

عضو شورای عالی معادن افزود: عواملی ازجمله معارضان محلی، تحریم های داخلی، عدم همراهی و سلیقه ای عمل کردن برخی سازمان ها موانع توسعه معادن ما به شمار می روند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کاربرد بعضی کلمات و واژگان در مورد معدن کاران در شأن آنان نیست این گونه الفاظ را جفا در حق آن ها خواند.

هادی حمیدیان رئیس نظام مهندسی معدن استان مازندران بیشتر مشکلات معدنی استان را مربوط به دو سازمان منابع طبیعی و محیط زیست دانست و عنوان کرد: اگر مباحثی فنی و مهندسی موردتوجه لازم قرار گیرد منافع آن به خود معدن داران نیز می رسد.

نصراله صدرزاده رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت، معدن داران را کارآفرینان مظلوم خواند که در خط مقدم تولید واشتغال فعالیت دارند و در دوران تحریم ها قابلیت های زیادی را به نمایش گذاشتند و تا حد قابل توجهی نیاز ارزی کشور را تأمین کردند.

صدرزاده حمایت از تشکل های معدنی را موجب شکوفایی معادن اعلام دانست.

اعضای هیئت مدیره انجمن معدن رفع موانع منابع طبیعی و محیط زیستی معادن استان به ویژه در بخش واگذاری عرصه بهره برداری و محدوده های بالادستی را درخواست و مخالفت های دو سازمان را مانع پیاده سازی فعالیت های علمی و تخصصی در حوزه معادن اعلام کردند.

معدن داران استان مازندران خواستار یک مرحله ای شدن انتقال پروانه معدنی و حذف جرائم تأخیر حقوق دولتی، فرهنگ سازی در حوزه معادن، کمک مالی جهت فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از واردات مواد معدنی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید