128893

چتر تسهیلات رونق ملی بر سر معادن / ادامه راه طرح رونق ملی در سال 96

دنیای معدن - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع معدنی به عنوان زیرشاخه های حوزه معدن در طرح رونق تولید قرار داشتند اما طبق طرح جدید ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی، خود معادن نیز به جمع دریافت کنندگان تسهیلات برای رونق تولید و کار اضافه شدند.

رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره روند طرح رونق ملی که از سال گذشته شروع شد، گفت: طبق ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ادامه روند پیگیری این طرح با کمی تغییر و افزوده شدن بخش معدن به آن، برای باردیگر در دستور کار وزارت صنعتف معدن و تجارت در سال 96 قرار گرفت.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش معدن به این طرح ادامه داد: صنایع معدنی به عنوان زیرشاخه های حوزه معدن در طرح رونق تولید قرار داشتند اما طبق طرح جدید ابلاغی، خود معادن نیز به جمع دریافت کنندگان تسهیلات برای رونق کار اضافه شدند.

رئیس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر آنکه نوسازی بنگاه های قدیمی و سنتی حیاتی است، تصریح کرد: بازسازی و به روزرسانی صنایع تولیدی از جمله اولویت های وزارت به شمار می آید که در این ابلاغیه پیش بینی نوسازی بیش از 5هزار بنگاه متوسط و 100 هزار بنگاه کوچک شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نقش بانک ها را در ارائه تسهیلات جدی قلمداد کرد و گفت: بامصوبه شورای پول و اعتبار، منابع اختصاص یافته از طریق تسهیلات بانکی به این طرح تامین خواهد شد و طبیعتا صندوق توسعه ملی هم نقش بسزایی در نوسازی واحدهای تولیدی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: رایزنی ها و مذاکرات برای اخذ تسهیلات و منابع برای نوسازی واحدهای تولیدی در حال انجام بوده تا بتوان در سال جاری از رکود خارج شده و رونق بر بخش تولید حاکم شود.

دیدگاهتان را بنویسید