128846

مافیای مس اجازه توسعه صنعت مس را در آذربایجان نمی دهد

دنیای معدن - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود سه سال قبل کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شده ولی در طول این سه سال کوچکترین قدمی برداشته نشده است.

بیت الله عبدالهی شامگاه شنبه در جشن گل ریزان شهرستان اهر اظهار داشت: پیگیری استفاده از ظرفیت های معدنی در شهرستان های اهر و هریس از وظایف بنده بوده که چه ظرفیت هایی در این منطقه داریم و این که اقداماتی که باید انجام می شد و نشده واقعاً جای سوال دارد.

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده عواملی وجود دارد که معادن آذربایجان شرقی و شهرستان های اهر و هریس شکوفا نمی شود افزود: امیدوارم که اشتباه کرده باشم، آذربایجان شرقی بعد از استان کرمان بهترین معادن را دارد و شهرستان اهر جزو شهرستان هایی است که بهترین معادن طلا و مس را دارد ولی در این حوزه به شکوفایی نرسیده ایم و چرا امکان این به وجود نیامده که سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این منطقه فعال شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معادن یکی از زمینه های ایجاد اشتغال برای جوانان است نه ادارات و کسانی که سیستم اداری را بزرگ نمایی کردند در واقع به کشور خیانت کرده اند، زمانی در کشور بودجه عمرانی 40 درصد و بودجه جاری 60 درصد بود ولی اکنون متأسفانه بودجه عمرانی کشور 20 درصد و بودجه جاری 80 درصد شده است و هر اندازه ای که نفت به فروش برسد و از مردم مالیات اخذ شود به سیستم ناقص اداری منتقل می شود.

عبدالهی با بیان اینکه شهرک صنعتی شهرستان اهر بهترین زمینه سرمایه گذاری را دارد گفت: حدود سه سال قبل کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شده ولی در طول این سه سال کوچک ترین قدمی برداشته نشده است و این کم لطفی و بی توجهی ها عمدی است و احتمال می دهم که شرکت مس در اختیار برخی مافیا قرار دارد و همین مافیا اجازه نمی دهد که چنین کارخانه هایی در شهرستان ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: چگونه می شود که کارخانه ای به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شود و در طول سه سال برای احداث آن قدمی برداشته نشود و به اعتقاد بنده آهک هیدراته همیشه مورد استفاده است و این گونه نیست که بعد از تولید به فکر بازاریابی برای آن باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه بخشی از مشکلات اجتماعی معدن مس انجرد برطرف شده است بیان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک صادرات ایران در معدن مس انجرد از سرمایه گذاران قدر هستند که اگر مشکل این معدن برطرف شود زمینه اشتغال جوانان ما فراهم می شود.

عبدالهی با ذکر اینکه زمینه احداث شهرک صنعتی سرمایه گذاری در شهرستان اهر فراهم است تصریح کرد: شهرک صنعتی سرمایه گذاری در تبریز احداث شده و شهرستان اهر با ظرفیت هایی که دارد می توان با واگذاری زمین برای احداث شهرک صنعتی سرمایه گذاری در این شهرستان اقدام کرد.

وی با ااره به این که اتمام بزرگراه اهر - هریس - تبریز از مطالبات دیرینه مردم منطقه ارسباران است، بیان داشت: بر اساس گزارش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی جاده اهر - هریس - تبریز یکی از پرخطرترین جاده استان بوده و مسئولان ذی ربط قول داده اند که امسال 30 کیلومتر از این جاده آسفالت ریزی می شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این منطقه تنها سه ماه فصل کاری دارد و چه اشکالی دارد که عملیات عمرانی بزرگراه اهر - هریس - تبریز شبانه روزی انجام شود، ادامه داد: یکی از مواردی که به جد پیگیری می کنم بزرگراه اهر - هریس - تبریز است.

عبدالهی اضافه کرد: بایستی بزرگراه اهر - هریس - تبریز تا مغان ادامه یابد و اگر ادامه هم نیابد اثر اقتصادی برای این شهرستان ها خواهد داشت و آن طوری که ما انتظار داریم تأثیر اقتصادی نخواهد داشت.

وی بخش عمده ای از مشکلات کشور و مردم را فقر و ضعف های اقتصادی دانست، یادآور شد: هر اندازه ای که مردم در رفاه باشند و جوانان بیکار نباشند جرایم خودبه خود ریشه کن خواهد شد و امیدوارم در مدتی که خدمتگزار مردم هستم بتوانم برای رفع مشکلات مردم شهرستان های اهر و هریس قدم بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید