128785

رهنمودها ، تفکرات و شیوه مبارزاتی امام خمینی (ره) راهگشای نسل حاضر است

مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی وبنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و همچنین بزرگداشت قیام خونین 15 خردادماه آغازو طلیعه انقلاب اسلامی ایران در روز سه شنبه 16 خرداد ماه سال جاری در محل تالار آهن ذوب آهن اصفهان برگزار گردید .

در این مراسم که مهندس صادقی مدیر عامل ، آیت ا...رهبر رئیس دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از معاونین ،مدیران وبسیجیان وکارکنان قسمت های مختلف شرکت حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین بهشتی نژاد رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان طی سخنانی به اهمیت ماه صیام و ماه مبارک رمضان و جایگاه قدرتمند رهبری حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ معاصر پرداخت . وی در بخش اول سخنان خود با اشاره به جایگاه روزه در قرآن و اهمیت ماه مبارک رمضان برای مسلمانان گفت : طبق آیات قرآن و احادیث اسلامی ماه رمضان ماه قرآن است و هرچیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است . در قرآن کریم 90 مرتبه عبارت یا ایها الذین آمنوا ذکر شده و این عبارت مورد خطاب قرار دادن مسلمانان با نوعی احترام و کرامت است و با همین عبارت واجب بودن روزه نیز بر مسلمانان اعلام شده و چنین عبارتی خطاب به مومنان شیرینی خاصی به آنها می دهد . وی افزود : در بعضی از آیات قرآن نیز از روزه با عبارت صبر یاد شده و از مومنان خواسته شده است که در انواع مسائل اقتصادی ، اجتماعی و معنوی از نماز و روزه کمک بگیرند چرا که روزه کانون همه مقاومت ها است .

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد در ادامه سخنان خود به موضوع نزول قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود : قرآن کریم در ماه رمضان نازل شده و همواره بین قرآن ، ماه رمضان و دعا و نیایش و روزه داری پیوند خاصی برقرار است . وی باشاره به روایات رسیده از معصومین (ع) جذابیت و جاودانگی قرآن را به لحاظ فرا زمانی بودن آن دانست و گفت قرآن زمان را درنوردیده و برای همه زمان ها و همه انسان ها در طول تاریخ نازل شده است و به همین جهت با هر بار مراجعه به این کتاب بزرگ الهی با نکات جدید و پیام نوینی مواجه می شویم .

سخنران این مراسم در ادامه با اشاره به بیست و هشتمین سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد گفت : امام خمینی (ره) با توجه به شخصیت دینی و مرجعیت خود از قرآن الگو گرفته و با شخصیت قرآنی وارد مبارزه با رژیم شاه شد و انقلاب اسلامی را از 15 خرداد 1342 آغاز نمود و به پیروزی رساند و هم اکنون نیز گر چه پیکر جسمانی وی در بین ما حضور ندارد ولی روح و فکر ؛ خط و راه ؛ رهنمودها وشیوه مبارزاتی او در جامعه برقرار است و راهگشای نسل حاضر است .

وی افزود امام خمینی یک نظام مقتدر را ایجاد نمود و این اقتدار همچنان ادامه دارد و انقلاب اسلامی به دست حضرت مهدی (عج) سپرده خواهد شد چرا که این نظام بر اساس ایمان به خدا و متکی بر قدرت الهی پایه ریزی شده و امام خمینی (ره) در طول مبارزه هرگز نترسید و در شب 15 خرداد که او را بازداشت کرده و به زندان منتقل می کردند بدون ترس با ماموران همراه بود وحتی به آنها دلداری میداد. امام خمینی (ره) به گفته شهید مطهری به چهار موضوع ایمان داشت و شر ط موفقیت اونیز در همین موضوعات بود . اول به پروردگار خود ایمان داشت و دوم به هدف مبارزه خود ، سوم به طریق و راه مبارزه و چهارم به وعده های الهی ایمان داشت و به همین جهت پیروزی انقلاب اسلامی وحماسه هایی مانند آزادی خرمشهر را لطف الهی معرفی می کرد . حجت الاسلام و المسلمین بهشتی نژاد در پایان سخنان خود ضمن دعوت همگان به صبر و مقاومت در برابر مشکلات و حضور همیشگی در صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی جانشینی مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای به جای حضرت امام (ره) را لطف الهی دانست و گفت : همه باید خدای بزرگ را شاکر باشیم که با حضور رهبری در سال های طوفانی، انقلاب ما حفظ شده و نقشه راه برای ادامه انقلاب توسط ایشان به ملت نشان داده شده است

دیدگاهتان را بنویسید