128779

دو ماه از طلب مزدی کارگران معدن زغال سنگ «طزره» باقیمانده است

دنیای معدن - منابع کارگری در سمنان از تعویق ۲ماهه در پرداخت حقوق و مزایای بیش از هزار نفر از کارگران معدن زغال سنگ طزره خبر می دهند.

برخی کارگران طزره که به صورت رسمی و قراردادی در این واحد معدنی مشغول کارند با بیان اینکه مهم ترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، گفتند: با وجود آنکه از حدود سه ماه قبل وضعیت استخراج و مالی معدن روندی رو به بهبود داشته است، اما مشکلات معیشتی ما همچنان باقیمانده است.

این گروه از کارگران با بیان اینکه کارفرما مدعی ست هر ماه به همه کارگران دستمزد پرداخت می کند، در ادامه افزودند: اگرچه کارگران به صورت ماهانه مزد خود را دریافت می کنند اما در عمل در فرآیند پرداخت دستمزد آنها دو ماه تاخیر وجود دارد.

به گفته کارگران معدن زغال سنگ طزره که در شهرستان شاهرود واقع شده است، آخرین حقوقی که کارگران این واحد دریافت کرده اند مربوط به دستمزد اسفند ماه است که کارفرما آن را پنجشنبه هفته گذشته (یازدهم خرداد ماه) به حساب کارگران واریز کرده است.

طبق اظهارات کارگران معدن البرز شرقی؛ پیش از این مطالبات معوقه کارگران این واحد معدنی به پنج ماه می رسید که با تغییرات مدیریتی که از چند ماه پیش اتفاق افتاد هر ماه بخشی از مطالبات معوقه کارگران به حسابسان پرداخت شد بطوری که هم اکنون دستمزد فروردین و اردیبهشت ماه را از کارفرما طلبکارند.

دیدگاهتان را بنویسید