128636

پول می دهند تا اعتراض کارگران معدن بخوابد/به ایمنی معادن زغال سنگ یک ذره توجه نمی شود

دنیای معدن - رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد با بیان اینکه مسئولان امروز در حال پرداخت دیه و خسارات وارده به کارگران هستند تا شاید از این طریق مانع گسترش اعتراضات از سوی کارگران شوند،گفت:متأسفانه آنها یک ذره هم برای ایمنی معادن زغال سنگ احساس وظیفه نکرده اند.

سعید صمدی، با اشاره به اینکه در حال حاضر معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر همچنان تعطیل است، اظهار داشت: مسئولان امروز در حال پرداخت دیه و خسارات وارده به کارگران هستند تا شاید از این طریق مانع گسترش اعتراضات از سوی کارگران شوند. البته همین پرداخت ها هم با نحو مناسبی انجام نمی شود.

رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد با انتقاد از اینکه دلایل بروز حادثه معدن بسیار ابتدائی بود، افزود: مسئولین باید با بکارگیری تدابیری مانع بروز چنین اتفاقاتی در سطح معادن شوند اما متأسفانه آنها یک ذره هم در این رابطه احساس وظیفه نکرده اند.

وی به صحبت های معاون وزیر صنعت در بخش معادن اشاره کرد و گفت: به اعتقاد آقای سرقینی فقط 40 درصد معادن زغال سنگ کشور ایمنی دارند که این امر نشان می دهد 60 درصد معادن زغال سنگ کشور اصلاً ایمنی ندارند. اما سوال اینجاست چرا تاکنون برای ایمنی این معادن کاری انجام نشده است؟

صمدی اضافه کرد: برای ساماندهی معادن زغال سنگ و پیگیری مشکلات آنها درصدد بودیم تا انجمن زغال سنگ را تشکیل دهیم اما متأسفانه همچنان در اتاق بازرگانی با مشکلاتی روبه رو هستیم که مانع صدور مجوز تشکیل این انجمن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید