128406

تولید سالانه 1.5 میلیون تن آهن اسفنجی در فاز اول فولاد مکران

دنیای معدن - رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مجموعه های فولاد و پتروشیمی مکران بالغ بر 20 هزار فرصت شغلی ایجاد می کنند.

عبدالرحیم کردی با اشاره به روند اجرایی پروژه فولاد مکران در چابهار اظهار کرد: فاز اول این پروژه با تولید سالانه 1.6میلیون تن آهن اسفنجی درحال احداث است.

وی افزود: میزان تولید محصولات فولادی در فاز های اول ودوم پروژه فولاد مکران 3.2میلیون تن در سال است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در فاز اول این پروژه 4 میلیون تن در سال ظرفیت وجود دارد که 2.5 میلیون تن ورودی سنگ آهن و 1.5 میلیون تن نیز میزان تولید محصولات فولادی است.

کردی با بیان اینکه هم اکنون 120میلیارد تومان حجم کاری در مجتمع فولاد است، خاطرنشان کرد: اعتبار ارزی این پروژه 135میلیون یورو و اعتبار ریالی آن نیز 150میلیارد تومان است که از طریق منابع صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی تامین می شود.

وی زمان بهره برداری از فاز اول این پروژه را16ماه دیگر پیش بینی کرد و گفت: اولویت اشتغال زایی در این مجتمع با بومیان و جوانان چابهاری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: تاکنون دو تفاهم نامه میان دانشگاه بین الملل و فولاد مکران برای آموزش نیروهای تخصصی امضا شده است و در تابستان جاری نیز برای جوانان در دانشگاه بین الملل دوره های مهارت آموزی فنی برگزار می شود.

کردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اختصاص اسکله مجزا در بندر شهید بهشتی برای واردات مواد اولیه فولاد گفت: مقرر شده است اسکله شماره پنج شهید بهشتی با ظرفیت پهلوگیری کشتی های پاناماکس(85هزارتن) برای واردات گندله به چابهار مورد استفاده قراد گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید