128240

ذخیره 147 میلیون تنی ذغال سنگ در منطقه معدنی نیروگاه حرارتی طبس

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی از ذخیره 147 میلیون تنی ذغال سنگ حرارتی در منطقه معدنی مزینو طبس خبر داد.

داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در دومین روز از سفر خود به شهرستان طبس در محل نیروگاه بزرگ حرارتی ذغال سنگ سوز طبس واقع در 85 کیلومتری شهر طبس حضور پیدا کرد و مسائل و روند کار نیروگاه و معادن ذغال سنگ آن را مورد بررسی و همچنین بازدید قرار داد.

وی در این بازدید با بیان اینکه معادن ذغال سنگ این نیروگاه به صورت رو باز است گفت:با توجه به نیاز سالانه نیروگاه حرارتی به 2 تا 3 میلیون تن زغال سنگ، معادن این نیروگاه سوخت مورد نیاز 50 ساله نیروگاه را تأمین خواهد کرد.

شهرکی با بیان اینکه این نیروگاه با توجه به ذخایر غنی ذغال سنگ در طبس از اطمینان بالایی در تأمین انرژی برخوردار خواهد بود،افزود: هزینه پایین، دسترسی آسان، صرفه جویی قابل توجه در گاز طبیعی و همچنین در نظر گرفتن موضوع مهم پدافند غیر عامل از دیگر مزایای استفاده از ذغال سنگ به عنوان سوخت در این نیروگاه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت جایگاه ذغال سنگ در حوزه سوخت و انرژی و همچنین ورود آن به سبد انرژی کشور به عنوان یک حامل جدید گفت:این نیروگاه به عنوان اولین نیروگاه ذغال سنگ سوز در کشور پس از تکمیل طرح و دریافت فاینانس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

در این بازدید مهندس زمانی معاونت طرح نیروگاه ذغال سنگ سوز طبس نیز با بیان سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی برای این نیروگاه افزود: ایجاد اشتغال برای بیش از 6 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و همچنین پایداری شبکه برق در منطقه شرق و جنوب شرق کشور از اهداف مهم این نیروگاه بزرگ است.

دیدگاهتان را بنویسید