128193

رشد ۷۳۳ واحدی شاخص کل بورس تهران/ مانور تقاضا در برابر عرضه سهام

معامله گران بورس تهران امروز همزمان با اعلام نتایج اولیه آرای ریاست جمهوری شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات و سبزپوش شدن نماگرهای بورسی بودند، بازاری که با وجود انباشت تقاضا شاهد معاملاتی متعادل در کلیت معاملات بازار سهام بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز شنبه 30 اردیبهشت ماه 96 با افزایش 733 واحدی به رقم 81 هزار و 77 واحد دست یافت.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 251 واحدی عدد 17 هزار و 673 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 968 واحدی به رقم 88 هزار و 593 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 373 واحدی به رقم 56 هزار و 158 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 2401 واحدی عدد 180 هزار و 309 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 11 واحدی به 927 واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 144 واحد، گروه سایپا با 58 59 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 54 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 14 واحد ، پتروشیمی پردیس با 11 واحد و توسعه معادن و فلزات با 2 واحد کاهش ، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 331 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 14 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 54 هزار و 48 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری صنعت بیمه، فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر، ملی سرب و روی ایران، سیمان فارس، حمل و نقل توکا، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، صکوک اجاره صبیر و صکاشی، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ، حق تقدم خرید سهام گروه فن آوا، سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر، فارسیت اهواز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های سیمان صوفیان، بیمه ما، ایران یاسا تایر و رابر، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و حق تقدم خرید سهام آن، فرابورس ایران، خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر، سیمان ممتازان کرمان، تولیدی لنت ترمز ایران، سیمان فارس نو، متوقف شدند.به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که با معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد اندکی بیش از 85 میلیون سهم پتروشیمی خارک، به ارزش بیش از 127 میلیارد تومان در محدوده صفر تابلو کد به کد شد. کمتر از 40 میلیون سهم پتروشیمی مارون اما به ارزش بیش از 127 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی انتقال یافت.

دیدگاهتان را بنویسید